De 7 Provinciën

Nog steeds druk bezig met de spiegel. Nu met de ornamenten op het bolle verwulf.
Het is een beetje passen, meten, schuren en uitwisselen om de 2-delige ornamenten in de goede ronding te krijgen en gelijk tegen het 2x2 balkje te laten eindigen.
Ik zaag/snij deze ornamenten uit langs de rand ipv vlak over het plaatje waar ze op zitten. Op deze manier heb ik meer "vlees" in het ornamentje zodat ik bij het rondschuren niet ineens heel weinig van het ornament over heb. (Dit heb ik bij de ornamenten op de raamstijlen ook gedaan).
20200625_171228.jpg

Weet je dat zeker Ronk??? :)
(vrij naar Pingu 57)
met het oog op het aanbrengen van de voetjes van de decoratie ligt de ganse romp op ondersteboven, niet?

Dat heb ik nu 2x ook al gehad. En niet terug te draaien. Zelfs geopend in paint, even iets aangetipt en opgeslagen, dan nog niet goed te krijgen. terwijl hij op de PC goed staat, zelfs op het upload schermpje staat de miniatuur goed maar zodra je hem in je post invoegt draait hij???

Maar Komt door Windows 10. Rechter muisknop eigenschappen. En dan alle eigenschappen wissen, dan opslaan.
20200626_141655.jpg

Soms wil dat ook niet lukken, je moet de foto dan iets bijsnijden en opslaan als...

Laatst bewerkt:
Ik heb geen windows 10 maar windows 7, en ik ken dat maar helpt ook niet. paint doet bij opslaan vaak hetzelfde, die overschrijft de eigenschappen.

Is een instelling in je camera die je moet uitzetten. Iets met globale position. Maar met 7 nooit problemen gehad, die trekt zich daar niks van aan. Google maar eens.

update
Dat heet orientation lock uitzetten

Laatst bewerkt:
Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik De 7 Provinciën op stapel gezet heb!

Ik heb in het afgelopen jaar veel geleerd over houten modelbouw. Voornamelijk dat er (in mijn geval) nog meer geduld voor nodig is dan met kunststof modelbouw.
Maar ik krijg er dan wel een stuk meer voldoening uit!

Inmiddels ben ik zo ver met de spiegelversiering dat ik hier niet meer mee verder kan. Ik heb voor de gelegenheid de schilden en schildhouders met 2 hele kleine stukjes dubbelzijdig tape geplaatst. Ter opvulling van de lege ruimtes op het bolle verwulf heb ik ook stukjes uit het plaatje met ornamenten gebruikt als daadwerkelijke ornamenten.

Nu verder met het dek en de binnenverschansing. Omdat de azijnoplossing m'n "deknagels" laat uitlopen ga ik waarschijnlijk voor de Danish Oil als afwerking.
20200628_183513.jpg
20200628_183534.jpg
20200628_183704.jpg
20200628_183745.jpg

Back