De 7 Provinciën

Ik heb mijn luizenplecht nog losliggen, dus alles kan nog Hans ;)
En voor de ruiten: dit heb ik gewoon volgens de beschrijving uitgevoerd toch, of heb ik de beschrijving verkeerd begrepen?

Laatst bewerkt:
Nee, voor de ruitjes kun je nog dunne "glaslatjes" plaatsen.

Oeps, helemaal vergeten te reageren...
Ik ben bang dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt Hans...
Intussen zijn de galerijen klaar voor zover deze gebouwd en geplaatst kunnen worden. Nu is ben ik nog aan het vogelen met de torentjes waarna ik de koperen strippen kan plaatsen.
Ik ben tegelijkertijd voorzichtig begonnen met enkele ornamenten te plaatsen. De raamlijst zit al op zn plek en ik ben nu bezig om de 7 ornamenten die op de raamstijlen komen pas te maken.
20200610_224325.jpg
20200610_224330.jpg
20200610_225424.jpg

Ik moet vanmiddag ff kijken of ik ze mooi recht kan krijgen, en als dat niet lukt dat ga ik dat eens proberen. Hoe dik is die koperdraad en waar heb je het vandaan?

Dankje! Ik ga nog een beetje verder vogelen met de ornamenten op het bolle- en holle verwulf en de onderzijden van de galerijen (omdat ik het te mooi vind worden om te stoppen en de ongeduld van deze ADHD'er de overhand begint te nemen ;).)

Dankje Hans!
De 7P draagt vanaf vandaag met trots haar naam op de spiegel!
Ik heb ook een gedraaide lijst geplaatst op het bolle verwulf. Ik ga er nog een plaatsen op het 2x2 balkje op de overgang van het bolle naar het holle verwulf. En ik twijfel of ik er nog een plaatst onder de slingerlijst die vervolgens de hoek omgaat en doorloopt in de galerij.
Wat zijn jullie meningen hierover? Ik weet dat het uiteindelijk mijn eigen keuze zal zijn, maar ik ben toch benieuwd :)
Op het onderste deel van de galerijen komen ook nog 2 gedraaide lijsten die je ook in het zijaanzicht op tekening 1 ziet (althans zo zie ik het).
20200616_213730.jpg

Waarschijnlijk zat er nog een stuk meer versiering op dan nu op het model. Dat was toen de mode.

Back