De 7 Provinciën

Gegroet,

Een korte intoductie:
Na altijd kunststof schepen gebouwd te hebben ben ik op 29 juni 2019 begonnen met De Zeven Provinciën van Kolderstok.
Mij ervan bewustzijnde dat dit zeker geen beginner bouwdoos is heb ik besloten om er toch voor te gaan.
I.v.m. mijn werk, sociale leven en mijn gebrek aan ervaring met houten bouwdozen maak ik dan ook geen bijzondersnelle voortgang.

Maar ondanks mijn gebrek aan ervaring vordert mijn 7 Provinciën, dankzij de goede adviezen van Hans van Kolderstok, gestaag en ben ik tot nu toe zeer tevreden met het tot nu toe behaalde resultaat.

Ik open dit topic (welliswaar bijna een jaar na de start van het project) op aanbevelen van Hans om vragen te stellen en eventueel te beantwoorden, meningen te delen en om toch nog een soort bouwverslag te creëren die (hopelijk) ook voor anderen van pas kan komen.

Hieronder een aantal impressies van de huidige status van de 7P.
20200317_182538.jpg
20200119_151854.jpg
20200119_151929.jpg
20200317_211610.jpg
20200429_174539.jpg
IMG-20200515-WA0004.jpeg
IMG-20200515-WA0008.jpeg

Mooi dat je je aangemeld hebt, Danny!

Achter dit forum zit het subforum bouwverslagen, eigenlijk moet je topic daar staan.
Wanneer je de meld-knop even gebruikt kan je verslag verplaatst worden.

Welkom Danny en ik zeg hoppa weer een 7P!
En voor je eerste bouwproject gaat dit heel mooi zo.
Ik zie dat je vandaag lid bent geworden dus er gaat een wereld voor je open denk ik.
Er zijn inmiddels best veel verslagen van de 7P te vinden op dit forum.
Maar ook heel veel anders moois, dus je kan je hart ophalen wat tips betreft. Maar ook kun je je vragen hier stellen en zo ontlast je de Admiraal een beetje;) Als je het forum leest zal je snel weten wie onze admiraal is.
Ik zelf ben recent klaar met dit prachtige schip.
Leuk om dit ook weer te kunnen volgen.

Goedemiddag heren (denk ik),

Bedankt voor de enthousiaste reacties en complimenten!
Indien gewenst kan ik wat meer foto's posten van het bouwprocess tot nu toe.

En Hans G, ik weet al wie onze Admiraal is ;). En uiteraard gefeliciteerd met je prachtige schip! Heb jouw topic ook gevolgd en en hoop dat ik hem ook net zo mooi kan maken.

Ik zie ook dat mn topic inmiddels naar het goede subforum verplaatst is waarvoor dank.

Welkom Danny, dat ziet er erg mooi uit. Het is vakwerk wat je daar laat zien. Mijn 7P is inmiddels klaar. Als ik er aan toekom plaats ik vandaag de afsluitende fotoserie.

Mooi! nog een verslag van de 7P! hij wordt heel mooi, en die kleur van die romp vind ik heel mooi! hebt u dat met azijn-staalwoloplossing gedaan?

Bedankt! :)
Ik heb de eiken romp eerst gebeitst met de Dark Oak beits van Kolderstok en vervolgens met de Tung Olie (eveneens geleverd door Kolderstok) afgewerkt.
Toen ik begon met beitsen schrok ik een beetje van de donkere kleur van de beits, maar naarmate deze opdroogde werd het weer iets lichter.
En met de tung olie kwamen vervolgens de houtnerven en de kleuren prachtig naar buiten.
Kortom precies de uitkomst waar ik op hoopte :)

Back