Data kabel tussen Robbe lader naar de computer

Ik ben in het bezit van een POWER PEAK INFINITY 2 daar zit op de zijkant een stekkergaatje voor een aan sluiting voor een computer daar is een programmatje voor te koop met een data kabel om de lader met de PC te verbinden maar negens te kopen te oud denk ik???
Vraag

KAN IK DIE UIT GANG LADER ZONDER TUSSEN KOMST VAN ELEKTRONICA DOOR VERBINDEN NAAR DE COMPUTER ???

Wie daar info over heeft is van harte welkom MAIL MIJ

gr GERARD.

In mijn Robbe catalogus 2004,/2005 wordt onder bestelnummer 8066 analysesoftware en een verbindingskabel aangeboden voor de Power Peak Infinity 2. Op de site van Robbe kan ik dit artikel niet meer vinden.
Maar er is een alternatief! Op http://www.logview.info wordt analysesoftware aangeboden, die ook geschikt is voor Power Peak Infinity 2. Dan rest alleen nog het probleem van de verbindingskabel. Ik heb er niet naar gezocht maar op genoemde site is daar mogelijk informatie over terug te vinden en moet je de kabel zelf monteren.

Met vriendelijke groet,
N.P.S.

tussenkabeltje is zelf te maken
heel simpel
ouwe muis met een 9 polige d-bus stekker.
en een bec kabeltje.

ik heb het hier werkend.

ik zal het schema even opzoeken hoe of wat het inelkaar zit.

mvg jaimy

hi

hier een linkje voor die kabel. wekt al jaren bij mij!

!power peak kabel

kabel1.jpg

succes Fr@

@ Jaimy

als je naar de timestamp kijk waren we samen tergelijke tijd aan het typen. jou posting was er nog niet.
anders had ik niet de moeite genomen.

SORRY HOOR. :evil:

Hoi,

Enig idee of er ook zo'n kabel bestaat voor een Robbe Top Equalizer (8488)? Er zit een klein kabeltje bijgeleverd voor de connectie met een lader (Power Peak Compact of Trinity), maar de manual maakt ook nota van de mogelijkheid om de balancer aan een PC te hangen. Ik vind echter geen "recommended accessory" voor deze connectie terug...

Ondertussen heb ik Robbe al via hun website gecontacteerd, maar nog steeds geen antwoord ontvangen. Googlen leverde ook geen concrete info, dus dan is het MBF mijn laatste hoop ;)

Groeten,
Niels R.

Beste Vliegers Ik heb een kabel gemaakt voor de Robbe POWER PEAK INFINITY 2 en met de bijbehorende software en alles draaid 100%
Bij deze Iedereen Hartelijk dank Gerard

hallo,

Ik heb een vraagje over het aansluiten aan de computer.
Is het ook mogelijk om via een verloop serieel/usb de lader aan te sluiten aan de computer.
Dit omdat ik geen serielepoort op mijn computer heb.

gr Hans

usb data kabel

Hoi Leo,

Bedankt voor je reactie, het bestaan van de verlopen is mij bekend, maar op een duits forum kwam ik nogal wat negatieve ervaringen tegen.
Vandaar mijn vraag, ik hoop eigenlijk op een reactie van iemand die ervaring heeft met de Robbe infinity 3 en het programma viewlog werkend met een verloop USB/SERIEEL.
Maar toch hartstikke bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet

Hans

Laatst bewerkt:
Hoi,

Enig idee of er ook zo'n kabel bestaat voor een Robbe Top Equalizer (8488)? Er zit een klein kabeltje bijgeleverd voor de connectie met een lader (Power Peak Compact of Trinity), maar de manual maakt ook nota van de mogelijkheid om de balancer aan een PC te hangen. Ik vind echter geen "recommended accessory" voor deze connectie terug...

Ondertussen heb ik Robbe al via hun website gecontacteerd, maar nog steeds geen antwoord ontvangen. Googlen leverde ook geen concrete info, dus dan is het MBF mijn laatste hoop ;)

Groeten,
Niels R.

Dat is een zefde kabel en de software kun je vinden bij Simprop electronic

Een vergelijkbare balancer heb ik op een serieele poort aangesloten. Het signaal dat de balancer afgeeft is niet geschikt om een serieele poort rechtstreeks aan te sturen. Op onderstaande site zijn twee schema's te vinden om de signaalniveau's aan te passen.

Hyperion Balancer LBA10

Ik heb het schema met de transistor gebruikt en de onderdelen ingebouwd in de RS232 connector Je kan de verbinding testen met het programma Hyperterminal dat in elke Windowsversie aanwezig is. De communicatie-instellingen zijn:

Bits per seconde: 9600
Databits 8
Pariteit geen
Stopbits 1
Datatransportbesturing geen

Via Hyperterminal zie je de gegevens die de balancer verzendt. Dat is niet echt hanteerbaar. De kunst is een programma te vinden c.q. te schrijven dat de informatie van de balancer begrijpelijk weergeeft. Ik heb er voor gekozen dat programma zel te ontwikkelen voor mijn palmtop.

Succes!

N.P.S.

Laatst bewerkt:
Back