Beste, Ik zou hier een oproep willen doen aan ieder die interesse heeft in het oprichten van een zeilclub te Aarschot (BE) recreatiepark Schoonhoven. Indien u intresse heeft, graag uzelf melden, bij voorkeur via prive bericht met naam, email en adres. U wordt achteraf tot niets verplicht, ik wil echter graag een vrij realistische lijst aan potentiele leden kunnen voorleggen aan het stadsbestuur. Aarschot heeft deze locatie aangekocht en neemt in overweging een modelzeilclub toe te laten. Effectieve besprekingen starten pas in januari, maar verantwoordelijken binnen Aarschot zagen het zeker als een optie. Zelf heb ik totaal nog geen kaas gegeten van rc zeilen. Maar dit niet vanwege gebrek aan interesse. Wel door gebrek aan club in regio waar gezeild kan worden. Het is NIET de bedoeling leden weg te trekken uit bestaande clubs. Ik geloof sterk in clubsfeer/leven. Dat is een vriendenkring die je opbouwt en niet zomaar laat vallen. Steunende leden of personen met interesse in een tweede club (dichter bij huis?) zijn dus zeker ook welkom. Alvast bedankt, Dirk P.S. Ik koos dit subforum aangezien het me het meeste ontopic leek.
Hoi Fred, Ondertussen bestaat de club: https://dmyc.be We hebben tot nu toe geen moeite gedaan om leden te werven, enkel hen die zich spontaan melden. Reden daarvoor is dat Aarschot de vijver ging aanpassen. We waren op het eindresultaat aan het wachten. Zo kan iedereen beter het uiteindelijke resultaat inschatten. Wip eens binnen bij https://modelbouwid.be in Baal, dan bespreken we samen wat je kan verwachten. Groeten, Dirk
Dag Dirk, De website biedt nog niet echt veel informatie klopt dat? Wanneer er gevaren wordt? Bepaalde klasses of is alles welkom? Andere praktische informatie? Ik woon zelf in Kessel, dus Aarschot is niet zo heel ver weg voor mij...
Dazzler, Bedankt voor je interesse. De website is inderdaad nog heel beperkt. Er kan elke dag gevaren worden, op elk moment. Zolang het zeilboten zijn is elke klasse welkom. Onze club is nog te klein om echte wedstrijden te varen. Wel wordt er al eens recreatief tegen elkaar geraced. We leggen de focus op zeilen, maar een electro model mag ook, zolang de zeilers er niet mee gestoord worden en het de rust bewaard. Aarschot is begonnen aan aanpassingen aan de vijver. Een deel ervan zouden ze uidiepen. Er zijn echter wat problemen opgedoken waardoor de werken stil liggen. Met resultaat dat de vijver die we toegewezen kregen leeg staat..... voor hoelang is niet duidelijk. Zodra we weer van start kunnen geef ik hier een seintje. Groeten, Dirk
Bedankt voor de aanvulling Dirk. Ik ben momenteel nog 2 zeilboten aan het bouwen (zie ook https://www.modelbouwforum.nl/threads/swan-dl-eigen-ontwerp-bouwverslag.283212/ ) en dit gaat aan een traag tempo momenteel. Ik kan dus zowieso niet onmiddelijk varen. Maar vlakbij huis zijn er niet echt mogelijkheden (enkele lokale visvijvers maar daar gaan ze mij niet graag zien komen, en om op het Netekanaal te varen is misschien ook niet gelijk het meest briljante plan....) Ik volg het wel verder op, als de boten klaarzijn is jullie vijver misschien ook terug klaar en is dit een intressante optie. mvg, Dennis