Cessna Skymaster (Marutaka)

5 weken stilstand na Corona en daarna griep......
De romp is technisch klaar en de motoren zijn geplaatst en keurig in lijn.
de achterkant nog mooier glad maken en dan de vraag wat is het mooiste om dit mee af te werken????
Ook nog graag advies hoe twee 5000 accu's in de romp te maken (verschuifbaar) om ook later de balancering fijn mee te kunnen doen.

De tekeningen hebben slechts een kant van de vleugel uitgewerkt en daar kan ik op bouwen echter een gespiegelde Kopie zou het veel gemakkelijker maken en ook om dan twee kanten gelijktijdig te kunnen bouwen. Waar kan ik zulke grote vellen laten kopiëren?

Bijlagen

• IMG_0642.png
    IMG_0642.png
    3 MB · Weergaven: 106
Waar kan ik zulke grote vellen laten kopiëren?

Beetje uitgebreide, professionele copyshop?

Overigens, alleen mm-papier is eigenlijk al voldoende, om een vleugel op te bouwen.

Liggers recht opprikken/fixerewn, ribjes er op de juiste afstand van elkaar oplijmen et voilà.

De rest wijst zich vanzelf.

jan.

Ziet er goed uit Lex:worship:
Hou je in de gaten de achterste prop juist te monteren? (dus de letters op de prop aan de voorkant, in vliegrichting), op de foto niet goed te zien
Beter ook, bij duw/trek prop de ene cw, en de andere ccw te kiezen.

Een plan kopieren is niet zo'n heel goed idee. De kopie wordt namelijk altijd een fractie groter / kleiner dan het origineel.

Beter kun je de tekening downloaden vanaf hier : Oz : Cessna Skymaster plan - free download (outerzone.co.uk)
Het PDF bestand opsturen naar een copyshop, bijvoorbeeld deze : Lijntekeningen binnen 24 uur verzonden |Repro-Plotservice.nl
Binnen een paar dagen krijg je dan netjes gerold of gevouwen (kun je kiezen) de tekening thuis gestuurd.

De andere zijde van de vleugel kun je zichtbaar maken door de tekening van de vleugel een klein beetje in te smeren met olie, hierdoor wordt de tekening aan de andere zijde zichtbaar en kun je deze dus hierop bouwen.
Leg over de tekening een stukje huishoudfolie, dat voorkomt dat er olie in het balsa kan trekken.

Succes en grt,

Arnoud.

Back