cessna roerafwijking

heey,

ik heb net een nieuwe cessna maar het roer staat helemaal scheef(met de trim niet recht te zetten) en steeds als ik de servo-arm eraf haal om recht te zetten staat hij meteen weer scheef.
en om het erger te maken doet hij nu helemaal niets meer.
wie weet wat er aan de hand iss :| :| :| :| !!!!!!

Cessna van welk merk?

Eerst zender aanzetten, dan de ontvanger. Bij stoppen de omgekeerde volgorde, eerst de ontvanger uitzetten, daarna pas de zender. De ontvangstinstallatie mag namelijk niet zonder zendersignaal komen te zitten.

Zend- en ontvangaccu geladen?

tsja... dat kan zo veel zijn. Wat is de servo-connector? een kwiklink, of iets anders? Probeer die eens bij te stellen. Als 'ie het helemaal niet meer doet.... dat kan 1000 en een redenen hebben. Plaats anders eens een foto, dat zou al een helehoop schelen. Wat voor cessna is het? Zo'n piepschuim geval van hype?

Overigens, je gaat hoop ik toch wel bij een club hè... Ik zie dat je dertien bent, dan zit waarschijnlijk al je zakgeld erin :wink:, dan moet je mooie vliegtuig natuurlijk wel heel blijven :roll:.

suc6 ermee :wink:

het is inderdaad een piepschuim model van hype,
en ja ik ga naar een club daar ben ik al hard voor aan het informeren.
en ik heb alles wat ik ervan weet al geprobeerd,

:cry: :cry: :cry:
mvg steven

nog steeds: als je wat foto's zou kunnen maken van zowel de romp waar de servo's zitten, als het richtinsroer.

Je kan er natuurlijk ook gewoon mee naar de club gaan, als je wat gereedschap meeneemt (tangetje en dergelijke :P), kun je het hoogstwaarschijnlijk wel ter plekke oplossen :wink:

beste stebanos, ik heb ook een cessna 182 en ik had het zelfde probleem als jou.
Je moet het verticale staartvlak er helemaal afhalen en als je goed kijkt zie je dat er opgedroogde lijm in de gleuf van het richtingsroer zit. Deze lijm verbindt de twee piepschuimdelen waaruit de vliegtuigromp bestaat. je kan het weghalen met een platkopschroevendraaiertje en een mesje. Dan het richtingsroer weer bevestigen met UHU por of iets dergelijks.

Back