Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooie scratch bouw, Peter. Kan mij voorstellen dat dit veel voldoening geeft.Voortgang reddingsboot
ZOooo, na de drukke feestdagen en heel erg drukke werkdagen heb ik mijzelf eindelijk een paar dagen vrij gegeven en dat betekent dat ik ook wat kan werken aan het schip. Dit heeft toch helaas een paar weekjes stil gelegen door de drukte. Ondertussen heb ik wel het e.e.a. kunnen uitzoeken, maar ik heb helaas ook niet veel tijd gehad om andere bouwverslagen te volgen of te reageren. Dat betekent dat ik het nog druk ga krijgen om een beetje bij te lezen en een reactie achter te laten. Excuus voor de afwezigheid....
Ik ben nog steeds erg druk met de reddingsboot, bijboot, sloep en welke namen heeft zo'n ding nog meer? Doordat ik niet van tekening werk en dat ding puur van een plaatje probeer na te maken, is het behoorlijk wat gepuzzel hoe het in elkaar steekt en ook hoe ik het moet maken. Ik moet eerlijk bekennen dat het een heel project op zichzelf is. Dat scratchbouwen is overigens wel leuk om te doen.
Hieronder volgt een serie foto's waarbij ik steeds een stukje meer toevoeg aan het bootje...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik moet nog steeds de romp bekleden met de tweede laag van de beplanking. Dat wordt mijn volgende stap....
tot de volgende update,
Peter
Mooie scratch bouw, Peter. Kan mij voorstellen dat dit veel voldoening geeft.
Gr. Peter
Mooie kleine details, Peter.Iedereen de beste wensen voor 2023!
Ik ben ondertussen verder gegaan met de bijboot.
Het verschil tussen Europees Noten en Amerikaans Noten. Beide familie van elkaar en bijna identiek. Amerikaans noten is overal donkerder van kleur en wat grover van nerf / draad. Bij Europees Noten is het wat verfijnderd. Ook bij het schuren ruik je een verschil tussen beide houtsoorten. Niet dat dit nu verder iets uitmaakt, maar het viel me op.
![]()
Ik ben verder gegaan met de pennen voor de roeiriemen. Ik kon niets in de juiste maat vinden, dus ik ben korvijnnagels gaan verkleinen....
![]()
![]()
Soms gaat het mis.....
![]()
Verder met de versieringen aan de bijboot. Eerst een tekening maken en daarna overzetten op het hout.
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is redelijk klein en hieronder de stapjes van het snijwerk....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Volgende stap wordt het vervaardigen van het roer en de helmstok...
groet,
Peter