Ik heb een vreemd probleem met mijn Castle Ice 120HV (v2) i.c.m. Scorpion 4035-500HKIII. Bij optoeren van de motor slaat hij telkens weer af. Krijg hem dus niet meer opgetoert Zie filmpje hieronder. Wordt aangestuurd vanuit vstabi (met 2 spectrum sats). Het vreemde is dat ik er wel mee gevlogen heb (zomer vorig jaar). Zou de regelaar stuk kunnen zijn? Ik wilde de governer van de vstabi eens proberen in stellen i.c.m. hobbywing sensor. Draadjes eraan gesoldeerd etc, hierna ontdekte ik dit probleem ineens. Dus draden weer verwijderd (die naar de sensor zouden moeten) maar geen verschil. Dus draait gewoon in normal mode. De Ice120 heb ik ook geüpdate naar de laatste beta versie en na deze update draaide motor ineens! Dus ik dacht opgelost. Toen accu's los en weer vast en zelfde probleem deed zich voor. Uit de log van de Ice 120 kan ik weinig opmaken. Zowel de Ice als de vstabi staan in normale mode (dus geen gouverner)
Zojuist weer even wat testjes gedaan. Ice 120 naar default settings. En plop de motor draait perfect. Paar x lipo eraf en eraan en het probleem is weer terug. Hierna weer naar defaults setting maar dit keer lost het het probleem niet op. Zowel op 8 of 12 (standard) pwm.
bro slecht nieuws jou ESC is kapot de aansturing van je mosfet is kapot dus opsturen naar castle ik ken die probleem ook gehad een keer of als je een andere kapot regelaar heb kun je de bovenste gedeelte vervangen omdat de regelaar heeft twee print platen erin. Een waar de aansturing van de mosfet zitten en een waar de mosfet zitten en condensoren andere firmware help ook niet succes verder!
Thnx voor de reacties, ondertussen idd de moet opgegeven. -> Een interessant feit is wel dat deze 120hv erg heet was wanneer ik de heli weer lande (ik enkel wat achtjes vloog). Niet aan raakbaar zeg maar...Ik heb heb alleen nooit een andere ice120 als vergelijking gehad. Drivetrain van de heli loopt uitermate soepel dus dat mag het niet wezen... Het probleem blijft zich voordoen. Ik heb nu een Hobbywing 120HV besteld, goedkoop en geen clone en schijnt ook met de vstabi governor te werken, dus dat ook meteen instellen als hij binnen is! Voor mijn rondvliegen moet dat meer dan voldoende zijn, dit keer maar eens wat anders proberen dacht ik zo. Kan iemand mij opweg helpen hoe ik die Castle ESC ter vervanging naar Castle op stuur? Ik heb de ESC zelf overgekocht van een forumlid (weet niet meer wie) (deze was nieuw en ongebruikt in verpakking, bleek ook al een vervangingen exemplaar te zijn van castle). Castle Creations | Repair Center Ik kom hier uit maar dan zou ik de ESC naar de VS op moeten sturen?
Is er geen servicecentrum in Europa dan ? Als je zover bent kan ik je mijn vbar instellingen van de banken wel toesturen ivm vbar governor. Dsn kun je zien hoe ikhet heb gedaan met 3 rpm's in 3 banken.
thnx dat klinkt goed, ik zal even posten als de Hobbywing gearriveerd is. Heb wel ervaring met YGE en ingebouwde sensor en vstabi gouvernor, werkt perfect. Maar bij deze hobbywing ESC, moet ik los de sensor erbij hangen toch? Lijkt mij ook wat ver om een esc naar de vs te sturen voor eventuele garantie en dan ook weer een nieuwe terug te moeten sturen, mocht dat het geval zijn. Op de Castle site kan ik het niet zo snel vinden...
De Hobbywing is ondertussen gemonteerd. Ook de gouverneur sensor heb ik meegesoldeerd op 2 van de 3 motor draden. Deze moet waarschijnlijk in de SENSOR II port van de vstabi? Moet ik de governor in de ESC op Low of High zetten? Misschien wil je mij de vstabi instellingen van jouw even doorsturen? Zijn er verder nog dingen die ik belangrijk zijn om in te stellen (Soft start heb ik al aan staan).