canopy spuiten

hallo,

ik heb hier een grote canopy liggen van een 50cc acrotoestel. deze vertoont barsten, en is gelijmd geweest. nu zou ik die graag langs de buitenkant spuiten met zwarte verf...
kan iemand mij vertellen welke verf ik hier het best voor gebruik, zodanig dat deze door de warmte niet begint af te schilferen, en ook nog eens bestand is tegen wat benzine enzo...

eventueel metallic is ook mogelijk...
P1030431.JPG

Laatst bewerkt:
Haal gewoon een kunststof spuitprimer op, en daarna een autolak erop, dit blijft 100% zitten en kan ook tegen benzine, mits je hem er niet in dompelt:D
Trouwens ik zou hem vanuit de binnenkant lijmen met 2 componenten Epoxy van bison.

hallo,

hij is idd al aan de binnenkant gelijmd,

ik heb volgende bussen staan, links heb ik een primer, maar of die ook op kunststof te gebruiken is?
P1060928.JPG

Motip heeft een speciale kunstofprimer in het programma.Lijkt me een betere keuze.Tevens is de brandstofbestendigheid van 1K lakken maar matig.Heb meerdere keren de benzinetank van mijn motorfiets over kunnen doen omdat er toch vale strepen van gelekte brandstof op kwam.Hen toen de gewone Motip lak gebruikt en overgespoten met een spuitbus 2K blanke lak.Dit houdt vele male beter.De chromespray is in ieder geval niet bestendig ergens tegen.Ook niet tegen vette vingers ed.Maar dat staat ook op de spuitbus ergens wel geschreven.De wheelspray met blanke lak lijkt me wel wat voor een canopy.Succes

eerst waterproof opschuren tot de canopy dof is , daarna ontvetten en in de kunsstof primer spuiten .
als de primer nog niet helemaal droog is meteen de lak erop zodat deze in elkaar overvloeid .
dit is de beste manier chris .

suc6

owkayz, en welke primer gebruik je juist(ging je ook nog mailen, omdat ik weet van uwe extra...)
ik zal de wheelspray eerst proberen, en zien wat een effect dat geeft, is dit nieks dan gaat er toch nog zwart over...
wat bedoel je met waterproef opschuren?
groeten Chris

waterproof opschuren bedoel ik mee met een heel fijn korrelige schuurpapier schuren zodat het ``glas`` er dof uit ziet , als je dit niet doet dan spuit je op een glad oppervlak en zal de hechting niet goed zijn .
je zal dan heel snel hebben dat er bladders af komen .
je kunt ook beter niet eerst iets gaan proberen , als dit niet goed gaat moety er weer een laag overheen en het wordt er niet fraaier op .
gewoon 1 van de spuitbussen zwart gebruiken van motip en hiervoor een passende kunsstof primer halen ( ook van motip ) het gebeurd wel eens dat als je twee verschillende merken over elkaar gebruikt dat ze elkaar aanvreten en dan gaat alles bruisen en kun je overnieuw beginnen .
dan met heel fijn schuurpapier ( 1200 is goed geloof ik ) de kap dof schuren , dan ontvetten met amoniak en dan kun je de kunsstof primer in dunne laagjes aanbrengen.
dit spul droogt heel snel dus je kunt na 2 of 3 dunne laagjes de primer wegzetten en na 10 minuutjes ofzo als alle glans eraf is de zwarte lak in dunne lagen aanbrengen met korte tussenposen .
spuit eerst gewoon een laagje erop , zo dun dat de primer er nog doorheen schijnt , dan even laten drogen een minuutje of zo en dan ga je dunnetjes weer een laag aanbrengen .
dit herhaal je rustig niet te gehaast anders krijg je druipers tot er een mooie glans op de lak verschijnt .
en klaar is kees .

als je vragen hebt stel ze gerust .

suc6 komt wel goed .

Kun je een canopy niet spuiten met lexaan verf van Tamiya?
Deze is brandstof bestendig (benzine weet ik niet) en blijft flexibel zodat hij niet breekt.

Dit is dus een vraag en geen advies. Ik wil binnenkort de canopy van m'n Fourstar spuiten.

mvg Frank

Maar als je Tamiya verf wilt gebruiken moet je hem wel naadloos lijmen, omdat je geen grondverf onder Lexaanverf van Tamiya kunt gebruiken

daarom zou ik ervoor kiezen om hem aan de buitenkant met lak te spuiten en niet aan de binnenkant met de tamiya verf .
wat betreft de flexibiliteit , als je het aanbrengt zoals ik heb omschreven dan kun je de canopy nog aardig buigen voor de lak zou scheuren hoor .
als de verf maar doormiddel van het opschuren en goed in de kunsstof primer zetten wordt aangebracht kan het behoorlijk wat hebben .

@ chris : geen dank hoor , we moeten toch via dit forum elkaar een beetje helpen waar mogelijk ;)

Back