Brixham Trawler Hans Groenenberg

Dat is niet te zien aan de bouw, ziet er toch schitterend uit;););)
Ik probeer zeker netjes te werken hoor Jaques maar bouw veel liever een mooie Hollandse V.O.C. Ik bemerk aan mezelf dat daar mijn interesse meer ligt. Deze bouwde ik zomaar een beetje tussendoor. Snel netjes afmaken en weet al welke de volgende voor me gaat worden.

Beste Hans Gr...., laten we op 6 mei eens zien wat Hans van Kol.. voor ons in de aanbieding heeft, kan dan wel wat korting af lijkt me:yes:

Ehh - ik kan een hoop doen, maar de Bataviawerf verkoopt de Kolderstok dozen ook. Dus daar kan ik niet verkopen.... :-(

Vandaag een super begin. Het rondhout is best droog en bros na al die jaren. De giek schaven ging ook na de tweede keer niet zo goed. Ik weet het..... een draaibankje! Snel maar nieuw rondhout bestellen....
20180114_132814.jpg

Als je aangeeft welke maten je nodig hebt kan ik denk wel wat toesturen

Netjes Hans, ze begint al aardig vorm te krijgen:thumbsup:
Op de onderste foto is duidelijk te zien dat je het knoopje van de talrepen aan de buitenkant hebt zitten.... persoonlijk vind ik het mooier als dit aan de binnenkant zit, is ook gebruikelijk (net als bij de achterste mast). Waarom heb je dit zo gedaan?

Laatst bewerkt:
Hoi Hans, krijgt dit verslag nog een vervolg? Je was zo lekker bezig met dit scheepje, maar nu is het wel erg lang geleden dat je een up-date hebt laten zien. Ik hoop echt dat je haar nog gaat afbouwen.

Back