Branstoftank gescheurd in Calmato...

...met als gevolg de hele onder(binnen)kant van de kist met brandstof en nu dus alleen nog olie. Hierdoor liet de folie van de buitenkant los.

Nu heb ik inmiddels nieuwe Oracover gehaald en de romp kaal gemaakt.

Ik heb de plekken daar waar olie leek te zitten behandeld met wasbenzine op het oppervlak uit te drogen en enigzins vrij te maken van olie.

Wat kan ik eigenlijk het beste doen? Ik zit er aan te denken om, nadat ik klaar ben met de "wasbenzinebehandeling" de romp verder af te lakken met spanlak om de Oracover kans te geven goed te pakken.

Zijn er wellicht betere manieren?

bedankt!

Etienne

Verfstripper erop om de olie uit het hout te laten 'zweten', vervolgens kun je een groot deel afnemen met keukenpapier. Nog een keertje nabehandelen met wasbenzine en daarna inderdaad een laagje spanlak er overheen. Als je twijfelt over het al dan niet blijven zitten van het Oracover zou je op strategische plekken een druppeltje CA kunnen gebruiken.

ron van sommeren zei:
... (niet gebruiken als scheerschuim ;-))

Hmmm... ervaring?
icon_mrgreen.gif

Anyway, bedankt voor de suggesties! Ik zat in ieder geval in de juiste richting. Nu nog afmaken op basis van jullie tips.

bedankt!

gewoon graupner "stix it" erop, dat is speciaal voor vet hout waar je op wil folieen

Back