Brand in bunschoten! (Eekhoorn - quad battle in het bos) en filmpje Efteling !

Discussie in 'Multicopters' gestart door BC-deGraaf, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BC-deGraaf

BC-deGraaf

Lid geworden:
    4 aug 2013
    Gisteren was er een brand bij ons in het dorp bij een fabriekshal van Polynorm. Dit zullen jullie vast wel gehoord hebben op de radio. Iemand uit Nijkerk heeft dit gefilmd met zijn phantom

Hier het filmpje

Grote brand Polynorm Bunschoten 30-01-14 - YouTube

Laatst bewerkt: 7 feb 2014
  2. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. BC-deGraaf

BC-deGraaf

Lid geworden:
    4 aug 2013
    Oh shit die had ik niet gezien sorry....

4. suppafly

suppafly

Lid geworden:
    19 dec 2013
    nou hopen dat de filmer geen juridisch probleem heeft als ze weten wie hij is .:rolleyes:

blijft nog steeds illegaal wat hier getoond wordt .

ik ben geen brave hollander hoor , tis gewoon even een heads up !

mvg

5. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Op zich is het filmpje niet illegaal maar hij heeft daar wel illegaal gevlogen.

-Het filmpje is bij de pers terecht gekomen dus er is baat bij. Dan moet je aan de commerciële regels voldoen
    - Hij zal ongetwijfeld geen toestemming hebben gehad van de land eigenaar

Daarbij is het eerste wat mij te binnen schoot toen ik het zag.. er zal even een trauma heli gaan landen of een KLPD heli om warmte opnames te maken

Beelden zijn idd mooi en in de toekomst heel handig voor hulp diensten maar wat hij gedaan heeft is in mijn ogen onverantwoordelijk.

Overigens was ik daar ook in de buurt voor mijn werk. Het was echt een heftige brand.
    Ik kon het goed zien vanuit mijn cabine.

Deze foto heb ik nog even gemaakt vanuit de kraan ;)

6. BC-deGraaf

BC-deGraaf

Lid geworden:
    4 aug 2013
    Ben je kraan machinist dan Tasz ? Maar wat jij zegt schoot mij ook te binnen over die heli.

Aan de ene kant is het inderdaad jammer dat het betaalbaar/bekend wordt voor jan en alleman. Ze schaffe zo'n ding aan en vliegen.... Hij heeft ook nog een filmpje online staan dat hij zijn eerste vluchtje doet in Nijkerk boven de woonwijk.

7. N0EL

N0EL

Lid geworden:
    5 jan 2014
    Als je goed kijkt zie je na +/-17 seconde in de video links boven ook een helicopter vliegen.

8. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Yeb :cool:

9. Andy

Andy

Lid geworden:
    4 nov 2004
    Dit is ook levensgevaarlijk voor de drone bestuurder zelf. Stel dat er asbest of andere schadelijke stoffen vrij zijn gekomen en dat zit dan aan je toestel. Dat spoel je niet zomaar af van je quadcopter. Al met al niet erg slim.

10. suppafly

suppafly

Lid geworden:
    19 dec 2013
    mijn zorg was dat je hem op een bepaald moment recht boven de brandweerman in de kraan ziet hangen terwijl hij naar beneden filmt , als er iets met de drone fout gaat en hij valt recht naar beneden op of tussen de hulpverleners ter plaatse dan denk ik dat het een heel vervelend voorval was geworden en dan hadden ze de piloot wel even van zijn bed gelicht dezelfde avond denk ik :D.
    we weten allemaal dat de jongens die hier hun beroep van hebben gemaakt en met toestemming boven mensen mogen vliegen tijdens evenementen en dergelijke met drones vliegen die enkele duizenden euro`s kosten omdat er alleen met de hoogste kwaliteit apparatuur gevlogen word.
    de drone uit het filmpje met lampjes en toeters en bellen valt denk ik niet in die catagorie vermoed ik .
    hoop voor de hobby dat er geen ernstige ongelukken gaan gebeuren met bijvoorbeeld een echte heli of vliegtuig want de hobby kan die slechte reclame niet echt gebruiken denk ik .

en uhh ?? asbest op de drone ??? das wel heel ver gezocht denk ik .

mvg

11. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011

Nee hoor dat mogen wij ook niet

Minimaal 150 meter afstand houden

12. suppafly

suppafly

Lid geworden:
    19 dec 2013
    nou dan vind ik het knap dat ze in voetbal stadions wel degelijk af en toe boven de supporters vliegen ( heb ik met eigen ogen gezien ) en dat bij een ander draadje van maanden terug iemand ook bij een evenement de benodigde vergunningen had en wel degelijk hoog boven het aanwezige publiek vloog.
    diegene werd toen ook door iedereen afgebrand maar deze mensen hebben een account aangemaakt speciaal om te reageren en hadden wel degelijk schriftelijke toestemming .

13. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Nope. Niet alles geloven ;)

Er zit verschil tussen iets mogen en iets doen.

Op dit moment zijn er maar 2 bedrijven die überhaupt mogen vliegen.

14. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Perfecte beelden en je ziet hier precies waar je een multicopter voor kan gebruiken. Dit heb ik liever dan hobbyfotografen die boven mensen vliegen.

15. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Ja, ik ben het volledig met je eens boris

16. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    +1
    right time -- right place*
    wordt eens tijd tot de regelmakers/Regering eens wakker wordt (vergunning hier // vergunning daar)
    meschien kunnen ze uit deze vid nog nuttige informatie ophalen
    zo'n echte helikopter kost +/- 5000 euro per uur dus tel uit hun/onze winst …
    enja alles komt een X naar beneden ook die HELICOPTER in Engeland*
    heb ik liever een Phantom op me kop (bij wijze van spreken ;) )

haOPMHHodn8[/media] helicopter crash Ninth body recovered - YouTube

*in alle respect voor de 9 overledenen

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. suppafly

suppafly

Lid geworden:
    19 dec 2013
    Ik meld mij af jij hebt gelijk .
    Schaf die pokkedingen maar helemaal af mij betreft , belachelijk dat iedere garnalenhesses zo'n ding kan kopen en er wild mee mag/ kan vliegen .
    Let op mijn woorden als het eerste ernstige ongeval gebeurd binnenkort dan verzieken al deze idioten het voor duizenden echte modelvliegers die op de daarvoor aangewezen verenigingsvelden vliegen .

Mijn standpunt word je gezien met zo'n ding buiten een verenigingsveld meteen alles in beslag en een flinke boete erbovenop wegens het in gevaar brengen van de omgeving En als er een camera in zit de schending van de privacywetgeving .

Laterz

18. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    klopt ook wat je schrijft .. zal ik niet ontkennen hoor
    maar ik bedoel dat de PROF-vliegers gewoon sneller een ontheffing moeten krijgen voor dit soort dingen

19. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    -1 als je gewoon beetje rond vliegt en het veilig houd is er niks aan de hand.... zo'n vliegveldje is niks aan beetje naar gras kijken...

Edit:danny was me voor

20. Devil31

Devil31

Lid geworden:
    16 nov 2013
    volgens mij ben je een echte multicopter/wildvlieger liefhebber,zijn plekken genoeg waar niemand er last van heeft,beetje overdreven in beslag nemen en boete erbovenop.
    moeten ze kinderen dan ook zeker de bal afnemen waar ze niet mogen voetballen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina