Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
.Moet zeggen dat het de laatste tijd wel erg rustig is op het forum allemaal een beetje last van de feest maand. Weinig tijd om te bouwen met al die feesten om ons heen Zou zeggen geniet van deze dagen .
Heb ik niet opgelet ? of was het niet duidelijk aangegeven
Had bij de grote mast(156) op het hoofd dek wel grootzeilval (51) geplaatst
maar niet bij de fokkemast (133) ook op het hoofddek Staat niet op de bouwtekening aangegeven, maar bij het bekijken van de tuigage tekening (6)
blijkt dat er ook daar een moet staan. Moet helaas het raster er boven verwijderen kost een nieuw raster, hoop dat het jullie bespaard blijft
Gr Ton
Het is inderdaad niet duidelijk aangegeven. Bij het zij-aanzicht is het inderdaad niet getekend bij de Fokkenmast. Je ziet hem alleen bij de dwarsdoorsnede, en bij de tuigage.
Wel mijn probleempje heb ik op kunnen lossen heb nog een grootvalzeil kikker gemaakt. Alde nodige touwen aan gebracht en vervolgens door het daar voor bedoelde gat in het raster laten zakken met wat lijm en het is gelukt
Heb vandaag het een en ander gelezen, er zouden een aantal muizen aan boord moeten zijn (ik dacht nog aan vergif strooien) maar dat was niet de bedoeling. Ik moet ze zelf maken het blijken enkele dikke knopen in de stagen te zijn. Valt nog niet mee om dat soort dingen te maken. Hoop ze binnen kort te laten zien. (voor foto's heb ik altijd hulp nodig, vergeet hoe het moet) Het voelt goed als het gelukt is gr Ton.
Hier een plaatje van de muis van de grote stag (van de Zeven Provinciën meen ik) , ik heb het zelf bij een lus en een knoop gelaten, eigenlijk moet je er ook nog soort kousje om de knoop heen maken maar gezien de schaal leek me dat onmogelijk