Bouwverslag Veliero Endeavour 1768 (James Cook)

De romp is enkele plank. Ik heb nog heel veel Mahonie fineer. Denk dat ik daar weer strookjes van snij en de romp daarmee bekleed. Is mooier.

Dat betwijfel ik of dat mooier is:)[/QUOTE]
grappemaker, maar ik was ook aan het denken om in Duitsland eiken latjes te bestellen. voor een euro of 13 heb ik er genoeg. Ook erg mooi. De latten wat er nu bij zitten is blank hout, nogal splinterig, in elk geval geen balsa. En er zitten vochtplekken in. Dus die ga ik sowieso vervangen.

Laatst bewerkt:
1 Zeil is klaar op het rag na dan.
Blokken voor de toppenanten en brassen
Boelijns, schoot en hals.
Draaireep
Hoop dat kraaltjes vandaag binnenkomen, Anders ga ik verder met blokken maken. Genoeg te doen.

IMG_0010.JPG IMG_0012.JPG

Heb ook nog een dubbelblok gemaakt van een stukje balsa van 4x4x2 mm

IMG_0008.JPG IMG_0009.JPG

Het eerste zeil hangt. De Schoot, Hals en Boelijns heb ik nog niet bevestigd. Ik ben bang dat ze me in de weg hangen als ik de rest van de zeilen moet vastzetten. Ik ga het niet meer hebben over gefriemel want het kan erger:

https://www.instagram.com/p/BD_Zz60hA2W/

Mijn resultaat na een hoop gezoek en geprobeerd vind ik nu oké. Ik kon een hoop niet meer omdat de masten erg fragiel zijn en boren of pinnetjes monteren om de blokken aan te hangen zijn uit ten boze. De masten zijn van Balsa en dat zegt genoeg denk ik.

IMG_0013.JPG IMG_0014.JPG IMG_0015.JPG IMG_0016.JPG IMG_0017.JPG IMG_0018.JPG IMG_0019.JPG IMG_0021.JPG

stephan ziet er heel handig uit mag ik vragen wat voor spuitflesje dat is merk en materiaal, ben wel nieuwsgierig.
Groetjes Cees
Ik zou het niet weten. Kwam die foto tegen op interest en toen ging mijn uitvindersgeest aan het werk. Ik dacht dat kan je mooi vullen met witteklei of plamuur.

Ik zou het niet weten. Kwam die foto tegen op interest en toen ging mijn uitvindersgeest aan het werk. Ik dacht dat kan je mooi vullen met witteklei of plamuur.
Dat begrijp ik dat opvullen en is ook een goed idee. Maar in dat geval zou je ook vanuit een platte plak uit kunnen snijden. Hoe dan ook.. Ik heb even inspiratie op gedaan..thx

Die blokjes maken is een ding. Aangezien ik geen bankschroef heb :rolleyes:. Dan maar ander gereedschap verzinnen. Want zo'n blokje vast houden met een tangetje werkt ook niet. Dus aan de slag met wasknijpers en ....

IMG_0029.JPG IMG_0030.JPG IMG_0032.JPG

Geen bankschroef nodig dus.
Maar die maak ik nog wel een keer van een eiken schaaflat en een draadeind. Heb een mooie tutorial gezien op Youtube

Ook iets verzonnen om die touwtjes allemaal in 1 richting te krijgen. Dat garen is zo dun dat steekt alle kanten op.

IMG_0027.JPG

Lijm erop en klaar.

Ik kijk altijd enigszins met argusogen naar nieuwelingen hier op het forum, omdat de meeste ook weer snel verdwenen zijn, maar bij jou heeft het virus wel toegeslagen zo te zien:) Leuk om te zien hoe je alles oppikt en uitzoekt:thumbsup:

@pietsan Dat had ik al gezien. Veel verslagen beginnen en eindigen met 1 of 2 pagina's. Zonde van die soms heel mooie bouwpakketten. Zo zag ik een verslag van de HMS Prince van Amati. Helaas is dit mooie pakket waarschijnlijk nooit afgewerkt. Jammer om dit te zien. Leuk dat je het woord virus gebruikt. Mijn gamenaam in Call of Duty en eerder in Joint Operations was Vyruzzz. :)

Back