bouwverslag van het Zweedse Jacht 'Amphion' uit 1778

Een mooi (voorlopig) eindresultaat zo Piet, en de foto's zijn zeer goed het bekijken waard hoor :thumbsup::thumbsup:, succes met de laatste loodjes en op naar het volgende project maar weet je al wat dat gaat worden????
We wachten het met spanning af...........
Ik ben druk aan het zoeken Koos, het liefst een model wat hier op het forum nog niet is gebouwd....

Je hebt een prachtig tuigplan opgesteld en uitgewerkt. En met de foto’s is niets mis, Piet. Mooie beelduitsnedes, scherpte etc. Een beetje aandacht en het mobieltje laat zicht best sturen.
Gr. Peter
Dank je wel Peter, ik word er inderdaad steeds handiger in, maar er gaat toch niets boven een spiegelreflex camera :)

Prachtig Piet, bijna af. Een heel erg mooi scheepje en mooi gebouwd met een heel erg goed uitgelegd tuigplan! Grote klasse! :wave

Ik heb al een mooi plekkie gecreëerd, want ik denk dat de Amphion ook een blijvertje is, de meeste modellen staan bij familie en kennissen, maar sommige kan ik geen afstand van doen...

De Fly is verhuisd en staat nu op de TV-kast en de Amphion op de leeg gekomen plek,
20220223_110550_bewerkt-1.jpg

Mooi plekkie...
20220223_110317_bewerkt-1.jpg

Erg mooi geworden. Persoonlijk houd ik er van om kleuren aan te brengen op een model, maar moet zeggen de combinatie van naturel kleuren je afwerking en je tuigage, maakt een mooi geheel, dit is zeker een stukje “eye Candy” geworden.

En als vraag vast vooruit “wat gaat je volgende model worden ?”

het liefst een model wat hier op het forum nog niet is gebouwd..
Caldercraft Mary Rose
PRO:
- Engels (je favorieten)
- niet overdreven groot
- staat ook op mijn verlanglijstje, dan kan ik weer inspiratie bij jou verslag opdoen.

Contra:
- niet zo goedkoop, maar ook weer niet te duur
- beschikbaarheid binnen korte termijn ???

Het is maar een suggestie hoor :)

Caldercraft Mary Rose
PRO:
- Engels (je favorieten)
- niet overdreven groot
- staat ook op mijn verlanglijstje, dan kan ik weer inspiratie bij jou verslag opdoen.

Contra:
- niet zo goedkoop, maar ook weer niet te duur
- beschikbaarheid binnen korte termijn ???

Het is maar een suggestie hoor :)
Bedankt Herby, suggesties zijn altijd welkom, volgens mij heb je deze al eerder genoemd. Ik zal het eens bekijken maar of die het gaat worden...? Ik heb mijn oog op al op een model laten vallen en krijg het er moeilijk weer vanaf, ik hou het echter nog even voor mezelf tot ik het zeker weet...

Laatste update;

Met het monteren van de 3 beeldjes aan de stuurboord regelingen van het galjoen is de Amphion gereed :). Misschien dat ik hier en daar nog wat trosjes touw over de belegpunten hang, maar dat is nog niet zeker omdat dit behoorlijke stofvangertjes zijn en ruimte voor een vitrine is er helaas niet.

De beeldjes op maat gemaakt en aan de achterkant een klein profiel gevijld zodat beter op/aan de regelingen kunnen worden verlijmd, wat ik doe met slow zap,
20220226_111434_bewerkt-1.jpg

de verf een beetje van de regelingen geschuurd,
20220226_111513_bewerkt-1.jpg

de beeldjes vast gelijmd
20220226_112548_bewerkt-1.jpg

en alles opnieuw geschilderd met oud goud,
20220226_115746_bewerkt-1.jpg

En tenslotte de laatste foto waarmee mijn 14e houten scheepsmodel een feit is en stof kan gaan vangen....;).
20220226_134320_bewerkt-1.jpg

Iedereen die dit verslag heeft gevolgd, de nodige bijdragen heeft geleverd en regelmatig op de 'leuk' knop heeft gedrukt, Hartelijk bedankt en deze is voor jullie :wave

Back