Mooi hoor Cyril, netjes werk
waar je wellicht bij het volgende stuk rekening wilt houden (kijkend naar de afwerking van de hondehokken) is de maat van het gebruikte hout.
ik heb even gegoogeld op de occre/endurance en volgens mij is de schaal waarop je bouwt 1/60, correct?
Als ik dan even de lengte van de hondehokken op 15 cm schat, en je hebt ze met enkele stukken fineer afgewerkt, dan zijn dat planken van 9 meter lengte geweest.
Da's niet echt heel waarschijnlijk, en verschrikkelijk onhandig timmeren voor een set hokjes die meest waarschijnlijk uit de reststukken van de opbouw of andere beplanking zijn gemaakt.
Om het wat realistischer te laten lijken is het wellicht een idee om lange planken in stukken te plaatsen (en dan ook niet met de de snijlijnen allemaal netjes op een lijn natuurlijk
een tweede dingetje om het nog mooier (beter) te maken) is dat op een schip scherpe hoeken overal waar mogelijk worden vermeden.
als de wind een beetje waait is de kans dat je je evenwicht verliest 'redelijk' groot (geloof me, ik heb de schrammen en butsen ;-))
en wanneer je daarbij op een scherpe hoek terecht komt ..... you get the picture

Daarom probeer ik bij alle onderdeeltjes ze even langs een schuurpapiertje te halen om de scherpe randjes en hoekjes weg te halen.
Het staat ook nog eens heel elegant en afgewerkt, dus win-win
Just a thought, doe er je voordeel mee.