Stephan Kertész
Forum veteraan
Dat gaat helemaal goedkomen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ga deze om te beginnen maar eens volgens de aanwijzingen in de bouwbeschrijving bouwen. Dat lijkt me al lastig genoeg. Maar alle tips zijn van harte welkom ! Het enige dat ik echt niet kan, of niet van plan ben, is om alles te checken op de historische juistheid. Daarvoor ben ik veel te weinig (zeg maar niet) onderlegd. Ik ga ervan uit dat zo’n model van een gerenommeerd merk ergens wel klopt met de werkelijkheid ...Er zijn ontzettend veel smaken, geuren en kleuren en ze zijn allemaal vertegenwoordigd op dit forum! Oh ja, en het is verslavend.. dat staat er niet bij in de bijsluiter..![]()
Nee die zitten nu al vast. Maar ik zal voorzichtig doen !Mooie vooruitgang.
Zijn de voorste spanten al gelijmd?
De voorste en de achterste spanten moeten dikwijls nogal wat schuin afgeschuurd worden zodat de huidlatten over de volle breedte de spanten kunnen raken.
Het is makkelijker zonder risico op beschadiging van de kiel om dit afschuinen te doen as de spanten nog niet op de kiel verlijmd zijn.
succes alvast.
In mijn geval 17 jaarJe kan er een maand of 5 jaar of meer overdoen om het schip bouwen
Je hebt gelijk ... dat wordt herstellen.Weet je wel zeker Cyril dat je de rechthoekige uitsparingen aan de zijkant van het dek ook uit de beplanking moet snijden ?? Mij lijkt dat niet goed, die zitten er zo te zien slechts om het valse dek pas op de spanten te lijmen. Op deze manier blijf je de spantkoppen altijd zien....
Als je ergens niet zeker van bent, kun je het beter eerst even hier posten of dry-fit laten zien, dat scheelt vaak een hoop sloopwerkJe hebt gelijk ... dat wordt herstellen.
Als je ergens niet zeker van bent, kun je het beter eerst even hier posten of dry-fit laten zien, dat scheelt vaak een hoop sloopwerk.
Wat noemen jullie de ‘valse kiel’ ? Bedoel je dat ik de dekken eerst in het schip moet lijmen en daarna pas beplanken ?Ik zou de valse kiel eerst in het frame lijmen. Daarna pas het dek beplanken.