De volgende keer moet ik er alleen op letten dat de gaten ook recht geboord worden
Ik zou ze nu gewoon even een beetje bij boren zodat ze recht staan. Je gaat ze toch lijmen, dus dat blijft wel zitten als de gaatjes ietsje groter zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De volgende keer moet ik er alleen op letten dat de gaten ook recht geboord worden
Kan ik ze er nog wat ‘verweerder’ uit laten zien ? Met ‘dry brush’ met wat bruin of zwart ?Over de hondenhokken: ik dacht erover om die mooi donker te beitsen, maar bij nader inzien vind ik het wel mooi om ze een beetje een verweerd uiterlijk te laten houden. Ik denk dat ik ze gewoon kleurloos mat beits.
Goed plan. Ga ik proberen.Ik zou ze nu gewoon even een beetje bij boren zodat ze recht staan. Je gaat ze toch lijmen, dus dat blijft wel zitten als de gaatjes ietsje groter zijn.
Daar zijn hele mooi voorbeelden van op een ander deel van het forum, kijk maar eens bij de Hemerica, dat is een vistrawler, en ook een prachtig staaltje van veroudering zit daar inKan ik ze er nog wat ‘verweerder’ uit laten zien
Dat je je er gemakkelijk bij voelt en er plezier aan beleeft is het belangrijkste. Er zijn ook (andere) aspecten waar ik mij niet aan waag, omdat ik weet dat het niet het gewenste resultaat zal hebben.Ik heb even bestudeerd hoe de echte bouwers dat hier doen, maar dat is te ingewikkeld voor mij, vrees ik.
Ik zat nog wel te denken of ik het ‘lusje’ tussen ring en blok niet gewoon op kan draaien en dan vastlijmen. Maar als er spanning op komt (ik ga ervan uit dat er nog wel tuigage aan komt zitten) staan de blokjes mooi zo.Dat je je er gemakkelijk bij voelt en er plezier aan beleeft is het belangrijkste. Er zijn ook (andere) aspecten waar ik mij niet aan waag, omdat ik weet dat het niet het gewenste resultaat zal hebben.
Dat zou kunnen; moet ik even bekijken. Het bankje zit ook met secondenlijm aan de reling, dus ik wil daar zeker niks aan mollen. Weer een argument tegen CA lijm ...Kan je het hele nagelbankje niet weghalen ? die waar je de nagels er niet meer uit krijgt, is vrij simpel om een nieuwe te maken en dan de korvijnnagels er goed inzetten...
Mooi ! Weer eentje voor mijn woordenlijst !De vier blokken op het achterschip zijn gestropte enkelschijf blokken, ook wel simpelweg 'stropblok' genoemd
Gooi die sec. lijm maar in de kliko....Dat zou kunnen; moet ik even bekijken. Het bankje zit ook met secondenlijm aan de reling, dus ik wil daar zeker niks aan mollen. Weer een argument tegen CA lijm ...
Mooi ! Weer een voor mijn woordenlijst !![]()
Haha, ja jij was er al geen vriend van, en ik ook steeds minder.Gooi die sec. lijm maar in de kliko....![]()
alles heb zn functie, ook CAHaha, ja jij was er al geen vriend van, en ik ook steeds minder.
Precies, Ramon Olivienza of hoe die ook heet werkt voor een museum in Spanje waar hij prachtig werk voor maakt. Voornamelijk ornamenten voor historische schepen. Deze maakt hij van polymeer klei. En hij zet die vast met een mengsel van houtlijm en CA op de schepen. Maar feit is dat je eerst zeker moet weten of iets past en goed zit voor je naar de lijm grijpt.alles heb zn functie, ook CA![]()
dik in orde, geen kat die het verschil ziet met 'pro-knopen'De blokjes met ‘ruimte’ in het touw tussen ring en blok. De BB is er dubbel over: op een plek staat dat je ze gewoon net zoals de ronde jufferblokjes direct aan de ring knoopt, en deze foto laat extra ruimte in het touw zien (bij C) tussen blok en knoop. Ik heb even bestudeerd hoe de echte bouwers dat hier doen, maar dat is te ingewikkeld voor mij, vrees ik. Ik heb nu gewoon een kleine lus tussen ringetje en blokje opengelaten.
Zo staat het in de BB:
Bekijk bijlage 437873
Zo heb ik het gedaan: eerst een knoopje om het blokje.
Bekijk bijlage 437868
Een houtje om het lusje bij alle blokjes even groot te maken, en dan een knoop boven op het houtje:
Bekijk bijlage 437869
Het ringetje zit dan voorbij het extra lusje geknoopt:
Bekijk bijlage 437870
De knoopjes zijn geborgd met wat verdunde houtlijm.
Bekijk bijlage 437871
Resultaat.
Bekijk bijlage 437867
Bekijk bijlage 437872