Bouwverslag U.S.S. Constitution van Constructo

Zo de eerste hand is gelegd!!

2e07215150c1103b15bbeda380e768ee_zpsa6ffac75.jpg

73fdff4bbe63504f32518e629ed6a30e_zpsc32d8f3c.jpg

Pff, nog niets hoeven zagen? Voordat ik zover was had ik al blaren op de handen van het zagen... Dit ziet er wel strakker uit hoor.

Ik heb de indruk dat je bouwplank iets verbouwd moet worden Ronnie.
De kiel past er niet meer in, dus best met van die ijzeren meubelhaken werken die tussen de spanten zitten straks.
Er komt dan wel (denk ik) een kielbalk onder die valse kiel, maar die verlijming zit straks precies op de bovenrand van je huidige bovenrand van je klem. ;)

Mening gevraagd,

De nageltjes in de dekbeplanking moeten worden nagebootst.
Ik heb hier verschillende getest, graag de mening van jullie.

Ik heb gebruikt, potlood 2h en 4b, fineliner zwart en bruin.

c9bdc28dca0b96acf566bb805cf1b7d4_zpsfb3cacfc.jpg

Ze lijken mij bijna allemaal hetzelfde. Belangrijk aspect is dat de nagels er wel zitten, maar niet te prominent aanwezig zijn. Potlood 2H lijkt mij dan het meest geschikt.

Ik zou zeggen 2H of fineliner bruin. Voornamelijk omdat daar de puntjes het kleinst zijn. Pas met fineliner wel op dat de inkt niet te ver in het hout trekt. Zelf gebruik ik een drukpotlood. Ik geloof dat er 2B stiftjes in zitten. In ieder geval vrij zacht, maar da's ook omdat ik de koolstof dan meteen de plankjes wat laat vervuilen om veroudering te suggereren.

In het deel "Historische Zeilschepen" eigenlijk een subforum van dit deel, staat en topic over dek beplanken.
Daar staat bijna alles wat je wilt weten, inclusief de gangbare maten.

Een pracht van een Amerikaans scheeps geschiedenis.
Maar wat ik niet zo goed kan samenvatten, is die knik in een van de achterste spanten houders, alhoewel zo te zien dat deze later bij de afwerking niet zo van tel blijkt te zijn,....of heb ik het mis?
Het dek werk verberg deze knik nu al.
Het dek patroon is zeer realistisch en nettjes, hoor!

groetjes
Ward

Een pracht van een Amerikaans scheeps geschiedenis.
Maar wat ik niet zo goed kan samenvatten, is die knik in een van de achterste spanten houders, alhoewel zo te zien dat deze later bij de afwerking niet zo van tel blijkt te zijn,....of heb ik het mis?
Het dek werk verberg deze knik nu al.
Het dek patroon is zeer realistisch en nettjes, hoor!

groetjes
Ward

De uitsteeksels aan de achterkant van het schip is geen spant, ik snap dat het er een beetje vreemd uit ziet, maar het zijn stukjes binnen bekleding die nog afgeschuurd moeten worden.
Gr

Back