Bouwverslag U.S.S. Constitution van Constructo

Beste Forumbezoekers,

Dit is mijn eerste bouwverslag wat ik hier ga bijhouden,
Mijn naam is Ronnie,

De boot die ik gekocht heb is de uss constitution van het merk Constructo.

Als het goed is komt het model donderdag binnen dus dan kan de bouw beginnen.

Dit is de tweede boot die ik ga bouwen, de eerste was de botter van artesania latina, leuk bootje om te bouwen, alleen vind ik de bouwbeschrijvingen van artesania altijd wat onduidelijk.
Ongetwijfeld zullen de meningen hier over verschillen maar ik heb ondervonden bij de botter en bij mijn schoonvader die ook veel bouwt dat er onderdelen wel op de foto staan, maar dat je in de beschrijving hier niets over terug vind.

Nou ja ik zou zeggen, nieuw model, nieuw merk voor mij, dus laat maar komen...

We schuiven ons stoeltje aan en zien het graag allemaal komen. Welkom!:)

Welkom Ronnie,
Ik heb ook de botter als eerste houtbouw gemaakt.
Ik had dezelfde ervaring als jij, en moest heel veel opzoeken en veranderen om er een redelijk correcte botter van te maken. Was wel een goede leerschool.
Veel bouwplezier!
Gr. Paul

Welkom Ronnie,
Ik heb ook de botter als eerste houtbouw gemaakt.
Ik had dezelfde ervaring als jij, en moest heel veel opzoeken en veranderen om er een redelijk correcte botter van te maken. Was wel een goede leerschool.
Veel bouwplezier!
Gr. Paul

Dit is mijn bottertje!!

ca4dfa658437d058601f0cd088e51425_zps720ab7a1.jpg

Mooi bootje. Maar de Constitution gaat wel het echte werk worden:)

Mooi bootje. Maar de Constitution gaat wel het echte werk worden:)

Nou, de USS Constitution is meer als een 'mooi bootje', het is een echt schip hoor. :D

Ben haar ook aan het bouwen, kit uit 1978, Sergal/Mantua, twee A4 viertjes gebruiksaanwijzing. Nu levert Sergal boekjes mee met uitgebreide instructies.

Succes met bouwen en ga het zeker volgen.

Gr. Mathieu.

Vandaag alvast even een kielklem gemaakt voor het schip, gemaakt van watervast multiplex.

Lengte is 60cm, klemlatjes zijn 50cm
Aan de onderkant zijn antislip schijfjes geplakt.

257b63d90849f3eb1813be977740087f_zps0d5297ba.jpg

d1f8351302d3abeb0e863414f9a61f77_zps651a1135.jpg

f7ce92df9604127fab0ba6ea42e678cc_zps5d18f2d9.jpg

Hele nette bouwplank!

Ik heb onder mijn bouwplank geen antislip gemaakt, maar vilt. Kun je hem makkelijker draaien op een gladde ondergrond.

full

Mooi en stevig, goed materiaal genomen. Heb zelf iets van planken gemaakt maar jouw materiaal is veel steviger.
Wat ik wel gedaan heb is over de schroeven, waar de kiel op rust, een extra latje gelegd, dit voorkomt deuken in de kiel. Het schip staat er toch lange tijd op en door het werken er aan drukt het ook op de schroeven was mijn idee.
Gr. Mathieu.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back