Bouwverslag Santa Maria

Ik heb de afdruk overgetekend van de zijlen van een bouwdoos van billingboats en op stof overgetrokken wat het meest leek op de foto. Om het daar een beetje op te laten lijken heb ik stof gekocht op de markt en het mishandeld met koffie en het vaak gewassen en in de droger gedaan. Het maken van de stiksels heeft mijn dochter op haar machine gedaan.

Of dit nu helemaal de juiste manier is weet ik niet. Het blijft experimenteren.

Laatst bewerkt:
top zo wilde ik het ook doen, maar dan op google een afbeelding zoeken. Maar dus zelf verzonnen en dat vind ik top aan dit idee. Ben benieuwd als hij klaar is. Hoe is het trouwens aan de achterzijde van het borduurwerk?

top zo wilde ik het ook doen, maar dan op google een afbeelding zoeken. Maar dus zelf verzonnen en dat vind ik top aan dit idee. Ben benieuwd als hij klaar is. Hoe is het trouwens aan de achterzijde van het borduurwerk?

IMG_1965.JPG
IMG_1967.JPG

@Constant Willems @Danny Mulders

Deel 2:
Het raakt je printkop niet. Kan ook niet anders zou je altijd met je inkjet vegen hebben ook met gewoon alleen papier. Je stelt de papier kwaliteit in waardoor je printkop meer afstand neemt. Wel oppassen met losse draadjes, daar waarschuwt ze voor in het 2e filmpje, die kunnen in het mechaniek terechtkomen. Je moest ook de lijm heel even laten aan drogen zodat hij niet aan de stof gaat hechten. De lijm blijft dan alleen op je papier.

Ik heb ook nog ontdekt hoe je de verf op je schip kan uitprinten en naderhand aanbrengen. In de plastic modelbouw heb je van die stickers die je oplost in water en vervolgens op je model aanbrengt. Dit kan je ook zelf maken. Lijkt mij handig om bijvoorbeeld die kleurrijke versieringen aan te brengen die deze galjoenen meestal aan de zijkanten hebben. Even googlen op waterslide transparante decal paper voor inkjet printers. En met behulp van een laagje blanke lak over het geprinte ontwerp kan je de inktlaag sealen voordat je hem aanbrengt.

Back