Bouwverslag San Francisco II

de roosters van Amati
mpm_9f35f653f458bf8f49eed770039c586f_284_284_ffffff_75.jpg
Amati 4325/07 Grating Kit 52x52mm :)

Dankjewel voor de complimenten [emoji4]. Als beginnend bouwer is het fijn dat het gewaardeerd wordt.
Vandaag het galjoen rooster hersteld. Toch met de latjes die over waren een nieuw rooster in elkaar weten te zetten. Degene die ik nieuw had gesteld bleken een andere maat te hebben (waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet met het bestellen).
Tevens het roer afgemaakt. Dat is aardig gelukt, maar wel braken vier van de zes messing (?) roer houders (?) af. Met wat gepruts het toch nog redelijk aan elkaar weten te krijgen.

Ziet er goed uit.
Messing moet je even gloeiend heet maken, af laten koelen en dan buigt het zonder te breken.
Altijd wenselijk zo'n schuurmachientje

"Geschutspoortenluiken" dag....20 stuks moesten er gemaakt worden. Ik heb er maar een "lopende band" werkje van gemaakt.
Ondanks dat mijn ogen nog erg goed zijn was het toch wel erg lastig te zien. Op de foto's lijkt het alsof er grote klodders lijm te zien zijn. Deze zijn echter met het blote oog niet te zien [emoji85]

En dan kom je 2 luiken tekort . Tellen tellen en nog eens tellen, maar hoe ik het ook wend of keer, ik mis er twee terwijl in de beschrijving duidelijk staat dat er 20 gemaakt moet worden.

Back