Dankjewel voor jullie hulp. Ik heb de plaatjes meteen even besteld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit zijn stalen plaatjes van Artesania Latina waarmee je een plankje in model kunt schrapen, je kunt ze in een modelbouwwinkel kopen, of rechtstreeks bij Artesania
Maar je schip ziet er goed uit hoor, heb je al even een kanon in elkaar gezet om de hoogte van je geschutspoorten te controleren??
Dat zijn schraapstaaltjes om je lijsten een vorm te geven. Die kan je kopen in de betere modelbouwwinkels. Maar ook zelf te maken als je een dremel hebt met slijpschijf. Je kan de vorm in een mesje slijpen en dit meerdere malen over je latje halen. Totdat je het gewenste resultaat hebt. Zal kijken of ik wat links voor je kan vinden.
Ja, je kan met een vensterkrabber mesje de vorm eruit slijpen die je vervolgens over je houtje haalt. Maar als je de schraper al besteld hebtIk heb een dremel en een slijpschijf. Bedoel je dat je dan hoekjes uit een mesje slijpt? Of uit een ander stukje metaal? Of met de slijpschijf rechtstreeks op het hout?
Ik krab die altijd voorzichtig weg met een vlak mesje dat ik als schrapertje gebruik. Een recht xacto mesje is het meest geschikt.hoe ik de lijmresten er makkelijk af krijg die tussen de berghouten en de romp zitten
Vorm vaak een strip aluminium in de bewuste vorm, waarop ik het te vormen stuk hout, voorgeweekd op bevestig met een paar klemmen, en bewerk het daarna met een soldeerbout met een vlakke kop. Zodat het droogd en gevormd wordt in de juiste vorm.
Is daarna zeer eenvoudig aan te brengen op het model.