Bouwverslag San Francisco II

Hij zit dicht. Nog een paar gaten erin maken en dan kan ik met het schuren beginnen. Waar doen jullie dat mee? Ik heb grof schuurpapier, fijn schuurpapier en heel fijn schuurpapier. Daarnaast nog een schuurblokje.
Zijn er nog andere mogelijkheden?
En wat doen jullie met de romp nu hij niet meer op een standaard vast gezet kan worden? Zetten jullie hem ergens anders in vast?

Bijlagen

• IMG_1230.JPG
    IMG_1230.JPG
    735,7 KB · Weergaven: 133
Dat wordt ongetwijfeld een mooie romp! :)

Kleine tip: je kan geüploade foto's in de tekst van je bericht zetten. Bij iedere foto zal daar een knop voor staan waarbij je dit kan doen. Ziet er leuker uit. ;)

Dat wordt ongetwijfeld een mooie romp! :)

Kleine tip: je kan geüploade foto's in de tekst van je bericht zetten. Bij iedere foto zal daar een knop voor staan waarbij je dit kan doen. Ziet er leuker uit. ;)

Ik upload het verslag rechtstreeks via mijn iPhone met de "modelbouwforum" app. Daar krijg je die keuze helaas niet ☹️

IMG_1238.JPG
IMG_1240.JPG
IMG_1243.JPG
IMG_1244.JPG

De romp zit dicht, en ik heb de kiel geplaatst. Met een paar kleine stukjes de laatste naden dicht gemaakt. Ramen in de romp weer open gemaakt.

Vandaag begonnen met de tweede laag beplanking. Tevens de onderkant van het achtersteven en voorste plank op het voorsteven dicht gemaakt.

Al met al een lekker productief weekend gehad. Het schiet lekker op zo.

03CB29F9-19E1-4BC1-89DD-861A3AA67FC5.jpg
08473AC8-4456-405C-B374-7F5372BD7259.jpg
IMG_1263.JPG
IMG_1264.JPG

De tweede laag zit er ook op. Vannacht kan deze drogen en dan zal ik morgen een poging doen om hem zo glad mogelijk te schuren [emoji28]
Doordat het mijn tweede boot is die ik bouw merk ik wel dat het al wat makkelijker en sneller gaat dan de eerste boot. Bij de eerste boot was ik nog vaak aan hef twijfelen of ik het wel goed deed omdat je soms net niet goed uitkomt. Dat is nu al een stuk minder omdat ik ervaren heb dat je uiteindelijk alles weer kan oplossen met andere stukjes hout of toch even moet afwijken van de "bouwvoorschriften".

Bekijk bijlage 468892
Weet iemand wat dit voor dingen zijn en waar ik ze kan kopen? Ik moet in een latje een inkeping mee maken om er een mooi sierlijstje van te maken volgens mij.
Dat zijn schraapstaaltjes om je lijsten een vorm te geven. Die kan je kopen in de betere modelbouwwinkels. Maar ook zelf te maken als je een dremel hebt met slijpschijf. Je kan de vorm in een mesje slijpen en dit meerdere malen over je latje halen. Totdat je het gewenste resultaat hebt. Zal kijken of ik wat links voor je kan vinden.

Dit zijn stalen plaatjes van Artesania Latina waarmee je een plankje in model kunt schrapen, je kunt ze in een modelbouwwinkel kopen, of rechtstreeks bij Artesania

Maar je schip ziet er goed uit hoor, heb je al even een kanon in elkaar gezet om de hoogte van je geschutspoorten te controleren??

Back