Bouwverslag San Francisco II (Artesania Latina)

Dat ziet er uit als een goede en mooie oplossing.
Zijn dat een soort koperen spijkertjes die je gebuikt? Via google vind ik tot nu toe hele grote/ dikke koperen spijkers.

Had ik m'n tijd maar niet verspild aan die bijgeleverde stukjes haha.
De luiken blijven inderdaad dicht.

Dit zijn de gewone pen-oogjes. Die zou je ook zelf kunnen buigen met een klein punttangetje.
20190921_173716.jpg

Ja gaat prima zo. Hoef er maar 20 te maken dus ben nog wel even zoet met de luikjes.
Wel leuk dat ik af en toe denk "dit is onmogelijk" en er dan weer goede oplossingen aangeboden worden.
Zo is het modelbouwen niet alleen leuk maar ook erg leerzaam.

Laatst bewerkt:
De luiken zitten er allemaal op. De bouw gaat iets langzamer omdat ik ook met een Aedes Ars steentjes diorama ben begonnen voor de afwisseling (zie diorama's).
De schaal is bijna gelijk dus als ik zo door blijf bouwen dan heb ik in de toekomst geen modelspoorbaan maar een haven van de 17de eeuw. Alleen hoe maak ik een zee in huis :weetnie::offtopic:

0067.jpg
0068.jpg
0069.jpg
0070.jpg

Ja klopt. Vijltjes en een pincet is bijna alles wat nodig is.
Ik kende het van mijn vader die (toen ik nog kind was) zelf soms een huisje bouwde met zelf gegoten steentjes.
Na wat zoekwerk zag ik dat er diverse bouwpakketten te krijgen zijn en het vrij goedkoop is (+/- €50).
Het is volgens mij wel echt een uitgestorven hobby. Enkele winkels die het verkopen en tot nu toe geen enkele reactie op het bouwverslag en dat deel van het forum is ook wel heel erg stil.

Ondertussen de openingen voor de kanonnen op het dek aan het maken :)

Ik zag veel op aliexpress. voornamelijk dat kunstgras, struiken en bomen. Ook mallen om zelf steentjes te maken. zoeken op "model scenario"

Laatst bewerkt:
Back