Bouwverslag San Francisco 2 van Artesania Schaal 1:90

Ziet er goed uit zo Robert. :cool: Als ik jou was zou ik voor de donkere weeflijnen gaan en ook inderdaad niet te strak. Dat heeft Germt goed gezien. Voor de rest gaat ie lekker man!

Grt Kees

Hier is te zien dat Artesania ze licht maakt:

img_5410%20480%20x%20480.jpg

Of dat historisch correct is weet ik niet. Zu Mondfeld zegt er niets over. Ik weet wel dat bij de Victory heel nadrukkelijk gesteld werd dat ze licht moesten zijn. Bij Nederlandse schepen zijn ze volgens mij altijd donker, maar Spaanse??????

Groet,

Ad

Oké Robert, ziet er piekfijn uit zo.
Ik zie nu ook dat ze een heel klein beetje doorzakken. Perfect:cool:

Germt

Ohh Robert, ik ben geen expert hoor, wacht maar tot ik aan mijn tuigage ga beginnen, kun je lachen;)

EDIT;
Het punt is Robert dat je net een beetje verder bent dan de rest van ons, de meesten van ons komen straks allemaal gelijk aan de tuigage.
Ik kan mij dus voorstellen dat wij goed kijken en meedenken hoe jij het doet, daar leren wij dus weer van:cool:

Germt

Hallo Robert,
Volg in stilte je fantastisch mooie project en ben weer aangestoken door het bouwvirus. na vele jaren geleden zweefvliegtuigen te hebben gebouwd en gevlogen, besloten om alles weer uit de schuur te halen, op te knappen en te gaan vliegen. nadat dat gebeurd was geen nieuw toestel gaan bouwen maar de san francisco II van artisana gekocht en begonnen met de bouw. Erg leuk om te doen!
veel succes met het vervolg en ga zo door, je inspireert velen,
Joop Ham

Hallo Joop,

Wat leuk hier bij de historische boten ook een modelvlieger tegen te komen.
Ik vlieg namelijk zelf ook modelvliegtuigen. de meeste heb ik zelf gemaakt uit kits van SIG omdat ik het bouwen toch ook heel leuk vind.
De reden dat ik een boot heb gekocht is dat het bouwen van vliegtuigen ook wel heel leuk is maar dit toch best wel in de papieren gaat lopen voordat het helemaal vliegklaar is. Bij ons op de club vlieg ik meestal met brandstof vliegtuigen en zomers op de camping heb ik wat kleine zweefvliegtuigen i.v.m. het lawaai.

Ik wens je veel succes met de bouw, ik weet niet of je hier nog een bouwverslag van gaat bijhouden dan gaan wij deze ook volgen.

Hallo Robert. Na je in het andere forum gevolgd te hebben, ga ik je zeker hier ook volgen. Het wordt een mooie dame.

Vandaag de weeflijnen aan 1 zijde verder aangebracht, ik moet zeggen dat dat als je de slag te pakken hebt het heel goed te doen is.

20130210_203044.jpg

Je gaat als een speer, en het ziet er netjes uit. Duurt nog even voordat ik met mijn schuitje zover ben, maar hoop het er dan ook zo mooi te kunnen krijgen.

Ziet er heel mooi strak uit Robert en je gaat als 'n speer moet ik zeggen.
Die zwarte weeflijnen zijn veel mooier als de witte.

Ziet er heel mooi strak uit Robert en je gaat als 'n speer moet ik zeggen.
Die zwarte weeflijnen zijn veel mooier als de witte.

Dank je Dick, Dat zeggen er wel meer dat de weeflijnen als een speer gaan maar ik vind dat als je er voor gaat zitten de weeflijnen er toch vrij snel hebt ingeknoopt.

:help:

Heeft er iemand een detailtekening hoe de jufferblokken van de mars van de grote mast bevestigd moet worden aan het onderste want, de detailtekening laat dit hier niet goed zien.

Dat heb je met beginners die vragen het hemd van het lijf.:D

20130213_210640

Back