Bouwverslag San Francisco 2 van Artesania Schaal 1:90

:schrik::schrik::schrik:
Metalen kraaienesten (marsen is de juitse naam) en ezelshoofden:2gunfire:

Alle gekheid op een stokje;)
Proberen te scratchen, is zonde van je model hoor!!
Mijn camera accu is nu leeg, maar ik ga morgen voor je kijken of ik iets kan fotograferen voor je.
De ezelshoofden hoeven geen verdere uitleg, is vrij makkelijk te maken uit een stukje hout, desnoods stuur ik je een stukje hardhout waar ze makkelijk uitgehaald kunnen worden.

Germt

Germt,
De ezelshoofden zijn het probleem niet deze lukken wel om te scratchen,
maar de ronde mars is een ander verhaal.

Dit komt vaker voor hoor Robert, fabrikanten maken deze kits voor de modelbouwer die een leuk moodel willen, en maken het dan dus niet te moeilijk.
Zelfs mijn WvH heeft een foeifoeifoeilelijk ijzeren galjoenrooster, (schande)
Dus scratchen van bepaalde onderdelen hoort er gewoon bij als je een écht mooi model wilt hebben.
Als ik kijk hoe je de sloep en ankers gemaakt hebt, is dit ook een eitje;)

Germt

Ik weet er alles van Robert, was met het 2de model van ÀL bezig eh heb van beide modellen als eerste al dat ijzerwerk weggesmeten en ik ben het ook met Germt eens dit is makkelijker te scratchen dan zo'n sloepje.
Die was ook perfect dus dit gaat je ook lukken.

Robert, ik heb wat rondgezocht in mijn tekeningen, maar heb helaas niets wat zou kunnen helpen en vergelijkbaar is met jouw marsen.
Oké, probeer het volgende; gebruik de metalen "dingen" als voorbeeld, de ringen die je moet maken kun je maken uit triplex, de steuntjes kunnen uit mogelijk notenhout, mischien om de juiste vorm te krijgen wat breder, ong. 8mm?? hier moeten ze uit gemaakt kunnen worden.
Gewoon opmeten, uittekenen en nabouwen:D
Je hebt dan wel een figuurzaag nodig
Alles wat je nodig hebt, heb ik hier in mijn houtvoorraad liggen.
Als je wat nodig hebt, laat het weten via een PB en ik stuur het je graag op, géén probleem.
Kun je het even proberen;)

Germt

Robert, ik heb wat rondgezocht in mijn tekeningen, maar heb helaas niets wat zou kunnen helpen en vergelijkbaar is met jouw marsen.
Oké, probeer het volgende; gebruik de metalen "dingen" als voorbeeld, de ringen die je moet maken kun je maken uit triplex, de steuntjes kunnen uit mogelijk notenhout, mischien om de juiste vorm te krijgen wat breder, ong. 8mm?? hier moeten ze uit gemaakt kunnen worden.
Gewoon opmeten, uittekenen en nabouwen:D
Je hebt dan wel een figuurzaag nodig
Alles wat je nodig hebt, heb ik hier in mijn houtvoorraad liggen.
Als je wat nodig hebt, laat het weten via een PB en ik stuur het je graag op, géén probleem.
Kun je het even proberen;)

Germt

Germt,
We gaan wat proberen in elkaar te knutselen wat ik zo zie moet het toch donkerbruin worden.
Het meeste wat ik tegenkom op internet is bijna allemaal zwart, dat hout heb ik zelf ook nog wel wat van liggen heb tenslotte ook nog diverse modelbouw vliegtuigen in elkaar geknutseld, maar in ieder geval bedankt voor het aanbod.

De eerste mars is klaar, het is gelukt er 1 te scratchen.

20130105_092308.jpg

20130105_104649.jpg

20130105_105433.jpg

20130105_140755.jpg

20130105_142456.jpg

20130105_142504.jpg

20130105_144144.jpg

20130105_143914.jpg

Nu op naar de volgende!!!

Helemaal met Frankwin eens:thumbsup:
Netjes en buitengewoon nauwkeurig gemaakt:cool:
Mijn complimenten;)

Germt

Wow, als je het verschil ziet met de metalen zooi die er bijgeleverd wordt dan loont het toch echt wel de moeite om dit zelf te scratchen. Het gaat je model een grote meerwaarde geven!

KLeine update.

Hier zijn weer een paar foto's van het schip, de reddingsloep is aangebracht inclusief het eerste touwwerk, en verder nog wat kleine dingen toegevoegd.

20130112_220016.jpg

20130112_220042.jpg

vanmiddag rustig aan begonnen met het verjongen boegspriet ik heb dit gedaan met de boormachine en moet zeggen dat gaat best wel goed.

20130112_220938.jpg

Robert je hebt laten zien dat scratchen geen probleem voor je is
Kijk dan ook eens naar de deurtjes en eventueel de pompjes
Gegarandeerd lukt het je om de metalen dingetjes ook in hout te maken
Lijkt veel echter en correcter

Robert je hebt laten zien dat scratchen geen probleem voor je is
Kijk dan ook eens naar de deurtjes en eventueel de pompjes
Gegarandeerd lukt het je om de metalen dingetjes ook in hout te maken
Lijkt veel echter en correcter

Jan,

Misschien bij een volgend schip, vanmiddag wel een poging gedaan met de pompen maar het is wel erg klein dus ik dacht zo wil het ook wel.

Op aanraden van jullie ga ik de deuren toch vervangen door door zelf gemaakte.
Ik heb wel eerst geprobeerd of de oude wel zonder al te veel kleerscheuren verwijderd kunnen worden en dat viel gelukkig mee.

hierbij het resultaat.

20130113_120403.jpg

20130113_120620.jpg

20130113_115705.jpg

Ziet er super uit zo Robert en het verjongen van de masten doe ik ook altijd met behulp van de boormachine en dat gaat perfect.

Back