Bouwverslag Prins Willem, een zeventiende-eeuwse Oostindiëvaarder Herman Ketting

je kunt het ook als afwisseling tussen het tuigen door gaan doen.
uit ervaring kan ik je vertellen dat je op een gegeven moment geen touwtje meer kunt zien:)
Die ervaring heb ik ook. Maar ik heb de ruimte en genoeg dingetjes als afwisseling. Het tuigen van dit schip zal lang gaan duren.

Maar aan het tuigen komen we nog even niet aan toe. Ben nog te druk met gezichtjes en koppetjes.
Kreeg een beetje inspiratie van een samoerai masker.
Flat-Monochrome-Samurai-Mask-and-Helmet-Graphics-7833370-1.png

Met dit als resultaat. Moet nog glad gemaakt worden en ontdaan van oneffenheidjes maar de vorm zit er in

IMG_3002.JPG

IMG_3003.JPG

IMG_3004.JPG

IMG_3005.JPG

IMG_3006.JPG

IMG_3007.JPG

Een mannelijk hoofd is makkelijker dan een vrouwelijk hoofd. Dat is zeker. De krachtige kaaklijnen, grovere neus en mond zijn makkelijker op die schaal te verwezenlijken.
Ik heb geprobeerd een Amazone strijder te maken en ik denk dat ik wel enigszins geslaagd ben het een vrouwelijk geheel mee te geven. Moet denk ik nog wat oefenen, helaas is dit de laatste die nog gedaan moest worden.
Wat vinden jullie, ben ik geslaagd in de opzet ven een vrouw?

IMG_3023.JPG
IMG_3024.JPG
IMG_3025.JPG
IMG_3026.JPG
IMG_3027.JPG
IMG_3028.JPG
IMG_3029.JPG

Ik ben haar al een beetje aan het aanpassen. De kaaklijn aan het afronden en de neuslijn verfijnen. Ik zal dadelijk een update laten zien.
Dat wondje komt door een figuurzaagje dat het begaf :mad: daar kan je weinig tegen doen.

Hopelijk lijkt het nu meer op een vrouw.
IMG_3033.JPG
IMG_3034.JPG
IMG_3035.JPG
IMG_3036.JPG
IMG_3037.JPG

Op de laatste foto enkele freesjes die ik gebruik. Van links naar rechts bolfrees 1,2-0,9-0,5-0,3 mm en een druppelfrees 0,9 mm Je kan goed zien dat de kleinste frees groter is dan de meeste details. Ik gebruik voor die kleine details meestal de druppel frees, ideaal freesje voor afwerking, hapt ook nooit.Ook ideaal om het oppervlak glad te maken. Ik heb nu nog een partij freesjes besteld voor nog fijner werk. Soms zit ik met mijn materieel op de limit.

Bedankt weer voor de likes en het bezoeken van mijn log.
Laatste update over de strijders, ze zijn geverfd en in positie gelijmd. Als de lijm droog is, alle stof op het schip verwijderen van het werk dat gedaan is en een dun laagje deense olie over de kopjes om ze wat te verouderen en te beschermen.

IMG_3045.JPG

IMG_3048.JPG

IMG_3049.JPG

IMG_3050.JPG

IMG_3051.JPG

IMG_3052.JPG

IMG_3053.JPG

En de rode lippen van de laatste, een dame. Het is een macro foto.

Bedankt weer voor de likes en het bezoeken van mijn log.
Laatste update over de strijders, ze zijn geverfd en in positie gelijmd. Als de lijm droog is, alle stof op het schip verwijderen van het werk dat gedaan is en een dun laagje deense olie over de kopjes om ze wat te verouderen en te beschermen.

Bekijk bijlage 518182
Bekijk bijlage 518183
Bekijk bijlage 518184
Bekijk bijlage 518185
Bekijk bijlage 518186
Bekijk bijlage 518187
Bekijk bijlage 518188

En de rode lippen van de laatste, een dame. Het is een macro foto.
Je hebt je vaardigheden in een paar weken knap kunnen verbeteren, Stephan. Mooi hoor, elke kop een anderen gezichtsuitdrukking en helm.
Gr. Peter

Ja hoor. Er zitten vrouwelijke trekken op. En die rode lippen doen het helemaal.
Ik heb je kunsten vol bewondering zitten volgen. 100 likes zou nog te weinig zijn.
Dan maar bij deze ene : Formidabel.

Back