Bedankt voor de leuke reacties en likes! Afgelopen drie dagen af en toe poosje met het bootje bezig geweest, was een hele uitdaging maar uiteindelijk zit het rompje dicht.
Hier nog een tussendoorplaatje, hier had ik er aan elke kant vier gangen op, achteraf had ik graag de eerste gang aan de voorkant wat lager gehad want nu werd het erg krap. Maar ja, is weer een leerpuntje voor de volgende!
De latjes zijn trouwens 3mm x 1mm ramin.
En dan is het een kwestie van latjes allebei de kanten verjongen, buigen en aanbrengen! Het aanbrengen vind ik erg lastig bij zulk klein spul! Bij grote schepen werk ik graag met spelden en klemmen waar het kan, maar hier moest ik zelfs met spelden errug uitkijken, want de spantjes spleten gelijk..
Dus ik heb veel met schilderstape gewerkt en dat werkt prima! Net genoeg kleefkracht om de latjes op zijn plek te houden maar ook weer makkelijk te verwijderen! Hier zitten alle latjes op zijn plek:
Nu voorzichtig de spantjes loswrikken van de bodemplaat en voila!
Nu met een klein zaagje alle spantjes gelijk met de bovenste gang afzagen:
En na wat schuurwerk waar je stalen zenuwen voor nodig hebt, want ik ben doodsbang dat ik het hele ding platknijp, is dit het voorlopige resultaat:
Prettig weekend nog en groetjes, wilko
Hier nog een tussendoorplaatje, hier had ik er aan elke kant vier gangen op, achteraf had ik graag de eerste gang aan de voorkant wat lager gehad want nu werd het erg krap. Maar ja, is weer een leerpuntje voor de volgende!

En dan is het een kwestie van latjes allebei de kanten verjongen, buigen en aanbrengen! Het aanbrengen vind ik erg lastig bij zulk klein spul! Bij grote schepen werk ik graag met spelden en klemmen waar het kan, maar hier moest ik zelfs met spelden errug uitkijken, want de spantjes spleten gelijk..

Nu voorzichtig de spantjes loswrikken van de bodemplaat en voila!
Nu met een klein zaagje alle spantjes gelijk met de bovenste gang afzagen:
En na wat schuurwerk waar je stalen zenuwen voor nodig hebt, want ik ben doodsbang dat ik het hele ding platknijp, is dit het voorlopige resultaat:
Prettig weekend nog en groetjes, wilko