Verder gegaan met waar ik geëindigd was, de motor plaatsen. Eerst uitslagen op papier gezet van de breedte en hoogte van het brandschot.En het ie wat taps toe laten lopen van brandschot tot eind motorkapje.
Mooi die speciaal door Joop gemaakte spinner. Past perfect. Tevens landingsgestel en struts van een kleurtje voorzien.
Na wat ruw frees en schuurwerk, ziet het er niet onaardig uit. En het kapje heeft de mooie karakteristieke vorm van vroeger! Tevens afneembaar motorcompartiment luikje tussen voorruit en motorkap geplaatst.
Vluchtig alles even in elkaar gezet voor een beeld van het geheel.
Leuk die landingslichten op de vleugel
En de verlichte tips, rechts groen met strobe light, en links rood met strobe light.
Ook vast een uitslag gemaakt voor de nog te maken voorruit.
Terwijl ik dit verslag zit te maken, is vrouwtje ook even creatief geweest. Ik weet dat het bouwen van dit toestel wat tijd vergt, maar zolang

??
Tot slot het hele toestel exact gewogen.
R. vleugel incl.servo's en strut: 815 gram.
L. vleugel incl.servo's en strut: 793 gram.
Complete romp, incl. motor, landingsgestel, stabilo en kielvlak, staartwiel en alle inbouw 4444 gram.
Een totaal gewicht dus nu van : 6052 gram. Erg netjes vindt ik zelf
De V1 woog bij elkaar 6166 gram. Neus van deze kist is wat korter, wat inhoud dat na vluchtig uitbalanceren er geen gewicht meer bij hoeft. Wat met de accu's schuiven en klaar

.
Meteen maar even een compliment maken, naar Jaap die deze kist heeft getekend in Autocad en de onderdelen voor mij heeft gefreesd. Alles past haarzuiver en met wat ervaring is deze kist bijna zonder een tekening te raadplegen in elkaar te knutselen. Ben benieuwd straks naar het vlieggedrag, maar nog even geduld!
Denk volgende weekend aan de folie kunst
To be continued........