Bouwverslag Kolderstok 'Speel-jaght'

Wanneer je de spantjes aan de binnenzijde erin gaat plakken zul je wellicht hier of daar een druppel gedroogde lijm hebben die in de weg zit. Deze dan proberen weg te schrapen/snijden/vijlen/schuren. Verder denk ik niet dat je er veel van zal gaan zien.

Je zal ook merken als je de spantjes aan de binnenzijde er in gaat lijmen de romp veel sterker gaat worden. Ook komt er een vlonder in waardoor je de lijm hieronder minder zal gaan zien. Het is zeker niet een eenvoudig klusje dit rompje aan de binnenzijde lijmvrij te houden. Maar proficiat de basis is er:thumbsup:

Ik volg je ook Poflu! Ben ‘m ook aan het bouwen.
Lekker bezig hoor! En herkenbare uitdagingen ;-)
Ik heb de binnenkant wel grotendeels geschuurd maar dat was niet echt nodig.
Als je aan beide boorden de eerste drie cm vanaf de reling naar beneden mooi schuurt van de spiegel tot spant 7, dan zit je goed, de rest zie je niet of nauwelijks...

Als je aan beide boorden de eerste drie cm vanaf de reling naar beneden mooi schuurt van de spiegel tot spant 7, dan zit je goed, de rest zie je niet of nauwelijks...

Bedankt Kasper,
Ik heb ondertussen de binnenkant geschuurd en ben bezig met het beplanken. Het schuren ging opzich prima. Als de achterkant is beplankt komt de volgende foto :)

Hallo Kasper,
Wat mij opvalt is dat jouw dek er erg mooi uitziet, mag ik vragen wat je er voor hebt gebruikt?

Hallo Kasper,
Wat mij opvalt is dat jouw dek er erg mooi uitziet, mag ik vragen wat je er voor hebt gebruikt?
Jazeker! Ik heb wat thinner in een bakje gedaan en daar wat druppels Kolderstok beits licht eiken aan toegevoegd. Een heel licht mengsel dus wat die honing achtige kleur geeft. Op de foto lijkt de kleur wel iets donkerder dan in werkelijkheid moet ik zeggen hoor...

Back