Bouwverslag Kolderstok 'Speel-jaght'

Net begonnen met modelbouw (plastic) en nu over naar houtbouw, zeker na het bekijken van de site van Kolderstok!. Ik heb totaal geen ervaring dus ben benieuwd. De Speel-jaght schijnt een goede eerste uitdaging te zijn.

Pakket had ik al binnen en de benodigde werktuigen.
dag1.jpg

Gelijk ook maar de inhoud showen.

dag1.2.jpg

Op naar een goed eindresultaat!

Nou Poflu, welkom hier, dat is een mooi pakketje wat je daar van onze Admiraal ontvangen hebt dus veel succes met de bouw :thumbsup::thumbsup: ik zit er inmiddels helemaal klaar voor....
Gr Koos

Goed, ik heb nu de spantjes erin, zal de kantjes vastlijmen. Er staat in de omschrijving dat ik aan de onderkant resthout moet plakken zodat de spanten niet er onderuit komen, geldt dat ook voor nummer 15? Lijkt op de foto dat die wel er onder uit steekt.

dag2.3.jpg
dag23.jpg

Inderdaad geld dit ook voor nr 15. Deze mag er ook niet onder steken. Zelf had ik deze spantjes ook vastgelijmd in de grondplaat. Zodanig dat nr 15 gelijk zat.

De lijm is even aan het drogen, voor het bijschuren of afschuinen, hoe weet ik of ik niet teveel of te weinig afschuur?

Even een huidplank voor buigen in het model van je schip, en voorzichtig schuren , regelmatig passen.
Het beste is even een verslag van Pietsan opzoeken, die legt dat haarfijn uit in zijn verslagen.

Back