Bouwverslag King of the Mississippi Artesania schaal 1:80

Pas op Dirk, er komen ook paarden op dit schip, zorg dat je wel de juiste taartjes oplikt.
Robert, strak uitgewerkt allemaal ;)

Dank u heren,

Vanavond nog even druk geweest met het buiten hout klusje en daar hadden we pannenbier en dat is ook wel leuk voor de maandag.:proost:

IMG_0055.JPG

Die Robert is ook van alle markten thuis hé.
In hout bouwen van schaal 1:200 tot 1:1;)

Hoi Robert, ik heb al eerder laten weten dat dit niet mijn type schip is, maar één ding is zeker, je hebt haar prachtig gebouwd!! Complimenten zijn hier op zijn plaats!

Nog weer een kleine update.

Het bovenste dek is gereed en blijft niet veel werk meer over, loopplank en wat versiering hier en daar dat was het wel zo'n beetje.

Hier nog wat foto's
IMG_0102.JPG

IMG_0103.JPG

IMG_0104.JPG

Robert,
de laatste loodjes! Na de loopplank mogen we denk ik officieel proosten :D
Ze ziet er indrukwekkend uit. De vlaggen maken het af, maar als ik er een kanttekening bij mag maken staan ze er wel heel strak bij. Je zou deze evt iets kunnen bewerken om een golvend of wapperend effect te krijgen. Het is mij zelf met papier nog niet echt goed gelukt, maar weet niet of anderen hier ervaring mee hebben. Met vlaggen van doek zou je kunnen proberen met sterk verdunde houtlijm.
Grt
Diederik

Ik heb getest met verdunde houtlijm op vlaggetjes, maar die van mij waren geloof ik synthetisch en dat werd geen succes. Uiteindelijk een ijzerdraadje van een vuilniszak binder er op gelijmd. Niet geheel onzichtbaar, maar je kan er wel een wapperend effect mee buigen.

Het klopt het is inderdaad een soort synthetische sticker waar je niet heel veel mee kunt.

Zal proberen het strakke er een beetje af te krijgen maar het blijft wel heel stug, en vlaggen zelf maken op een stukje stof,dat is misschien iets voor over een paar jaar maar ga me daar nu niet aan wagen.

Ben tenslotte een KIT bouwer kleine dingen aanpassen wil nog wel maar wat ik zie wat hier allemaal zelf gemaakt wordt dat is voor mij toekomstmuziek.
En alles zelf maken is niet echt mijn ding, en lukt me gewoonweg ook niet. :confused:

Back