Bouwverslag King of the Mississippi Artesania schaal 1:80

Het blijft toch een tijdrovende klus dat schilderen van dat kleine spul

44 luikjes en 22 ramen

Alles in 1 kleur was wel een stuk makkelijker geweest.
Morgen eindelijk weinig op het programma en kan dan eindelijk de luikjes en ramen aanbrengen op het 2e dek, zodra dit gebeurt is volgen er weer foto's :)

20131101_190752.jpg

Hierbij weer wat foto's van de vorderingen.
De opbouw van het tweede dek zit er op alle luikjes en ramen geschilderd, nu op naar de bouw van de rader.

20131102_104806.jpg

20131102_104724.jpg

Zoals op deze foto is te zien is het rooster een beetje scheef dat staat ook op de tekening wat hier nu de bedoeling van is weet ik ook niet maar ik denk dat dit heeft te maken dat het dek rond loop, maar volgens mij is het dan naar de verkeerde kant afgeschuind, denk dat ik hier toch iets van een afwerklijstje over te plaatsen zodat het er toch wat rechter uit ziet want hier ben niet echt tevreden over. :( :(

20131102_104834.jpg

jg9J9nY_BphL4MqksyE2Mm8vdZgheH3JyJbyrtRfwBWX=w434-h207-no

Zoals op deze foto is te zien is het rooster een beetje scheef dat staat ook op de tekening wat hier nu de bedoeling van is weet ik ook niet maar ik denk dat dit heeft te maken dat het dek rond loop, maar volgens mij is het dan naar de verkeerde kant afgeschuind

Ik vermoed inderdaad dat het met de dekhelling te maken heeft, en dat het rooster waterpas staat. Je ziet de ramen met luiken ook per hut iets verticaal verspringen wat daar ook op zou wijzen.
Ik vind het zo op de foto moeilijk te beoordelen, maar de richting van kantelen lijkt me toch wel goed. De verticale stijl van het rooster zou dan evenwijdig aan de luiken van het raam ernaast moeten lopen.

Bij mijn Mantua Mississippi boot heeft alleen het onderdek een zeeg, de dekken daarboven zijn recht, dus daar speelt dit probleem niet:D.

Groet,

Ad

Het rooster lijkt inderdaad iets gedraaid t.o.v. de andere kozijnen. Ik zou zeggen dat de onder- en bovenkant van het rooster evenwijdig moet liggen aan de onder- en bovenkant van de kozijnen (evenwijdig aan waterlijn) en verticaal haaks op de waterlijn, evenwijdig aan de beplanking van de wanden zodat alleen de ronding van het dek het "scheve" aanzicht geeft. Dat lijkt me met afdeklijsten wel op te lossen.

Erik

Dit weekend de raderwielen geschilderd en in elkaar gezet, voorlopig het schilderen wel weer even gezien van al dat kleine spul.

20131103_164331.jpg

20131103_164315.jpg

20131103_164359.jpg

De 2e trap is ook gereed morgen kunnen ze geplaatst worden, helaas zitten ze dan niet zo meer in beeld :( vandaar nog even een paar foto's.

20131108_191215.jpg

20131108_191239.jpg

20131108_191302.jpg

Back