Hallo Allemaal,
Na lang wikken en wegen toch weer eens besloten om een bootje te gaan bouwen, aangezien er in de auto's niet veel te bouwen valt, enkel de bouwkits maarja dat word natuurlijk een duur grapje wil je elke keer een nieuwe kit kopen.
Vandaar weer eens een poging gedaan, bouwen is altijd leuk, varen vond ik wat minder maar denk dat het dit keer leuk word.
Aangezien ik nu ook MBO (Scheeps)interieurbouwer opleiding doe BOL niveau 2, en in mijn vrije tijd bij een Scheeps/Yachtbouwer werk weer wat ervaring op gedaan en dit moet echt de kant worden die ik in wil gaan, aangezien het onwijs gaaf is.
Natuurlijk kennis gemaakt met Epoxy en glasvezel etc etc, dus daaraan geen gebrek.
Het gaat dus om een '''Hydromite'' van 54cm lang, gemaakt uit 3mm triplex van de gamma zoals bij vele bekend.
De beplating zal ik gaan proberen uit 3mm of 1mm te gaan doen.
De Setup word gewoon een China setupje:
-Hobbyking 200amp regelaar
-Waterkoeling zelf bouwen
-4900kv inrunner
-3s en 5s 4000mah Turnigy Lipo
-Mooi servo'tje welke zie ik nog wel
-Flexas, Koperbuisje,Teflon slang dus zelf samenstellen.
-Wat propjes.
-Turnfins
-Koppeling
-Shaft Bracket
-Alu roer met waterpickup.
- 40mhz zenderset 2 a 3 kanaals even kijken 2 is genoeg.
Dat was het wel zo'n beetje
Naja voor de rest alles uitzagen, netjes afwerken, alles wat hol is gaat straks oase of piepschuim in voor drijfvermogen.
Alles word verlijmd met Bison D3 watervast of met epoxy denk Bison D3, als hij volledig klaar is, glasmatje binnenin, eventueel buitenkant lamineren en afwerken met epoxy en een mooi lakje eroverheen. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Tekening opgezocht, vergroot in PDF, ware grote uitgeprint, alles uitgeknipt, op een plaat 3mm triplex en ruw uitgezaagd.
Foto's tot nu toe.
Op de plaat'
Alles ruw uitgezaagd met figuurzaag
Update 31-12-2010
Spanten allemaal netjes uitgezaagd en afgewerkt
Nodige even gepast en past allemaal prima.
Vanavond ga ik hem in elkaar lijmen denk ik.
Even een bouwmal maken mischien. gaat alleen wat lastig met dit soort spanten denk ik
Update 02-01-2011
Spanten gelijmd, en asondersteuning erin gelijmd
Onderkant van drijvers
Morgen op mijn werk eens opzoek naar 1mm of dunner plaatmateriaal om de rest dicht te maken.
Tot de volgende update
update 9-1-2011
Alles zit dicht, bovenkant erop gelijmd, komt later nog zo groot mogelijk stuk er weer uit, en laten verzinken en nog een cockpit bouwen.
Binnenkort alles lamineren, er is 1 motor onderweg vanuit hobbyking, de rest is nog steeds backorder,
Project hierna zal de zelfbouw speedboot van het bedrijf worden op 1 meter lengte ongeveer.
Eventuele Tips en opmerkingen zijn van harte welkom.
Graag Gedaan, en Groeten, Stefan
Na lang wikken en wegen toch weer eens besloten om een bootje te gaan bouwen, aangezien er in de auto's niet veel te bouwen valt, enkel de bouwkits maarja dat word natuurlijk een duur grapje wil je elke keer een nieuwe kit kopen.
Vandaar weer eens een poging gedaan, bouwen is altijd leuk, varen vond ik wat minder maar denk dat het dit keer leuk word.
Aangezien ik nu ook MBO (Scheeps)interieurbouwer opleiding doe BOL niveau 2, en in mijn vrije tijd bij een Scheeps/Yachtbouwer werk weer wat ervaring op gedaan en dit moet echt de kant worden die ik in wil gaan, aangezien het onwijs gaaf is.
Natuurlijk kennis gemaakt met Epoxy en glasvezel etc etc, dus daaraan geen gebrek.
Het gaat dus om een '''Hydromite'' van 54cm lang, gemaakt uit 3mm triplex van de gamma zoals bij vele bekend.

De beplating zal ik gaan proberen uit 3mm of 1mm te gaan doen.
De Setup word gewoon een China setupje:
-Hobbyking 200amp regelaar
-4900kv inrunner
-3s en 5s 4000mah Turnigy Lipo
-Mooi servo'tje welke zie ik nog wel
-Flexas, Koperbuisje,Teflon slang dus zelf samenstellen.
-Wat propjes.
-Turnfins
-Koppeling
-Shaft Bracket
-Alu roer met waterpickup.
- 40mhz zenderset 2 a 3 kanaals even kijken 2 is genoeg.
Dat was het wel zo'n beetje
Naja voor de rest alles uitzagen, netjes afwerken, alles wat hol is gaat straks oase of piepschuim in voor drijfvermogen.
Alles word verlijmd met Bison D3 watervast of met epoxy denk Bison D3, als hij volledig klaar is, glasmatje binnenin, eventueel buitenkant lamineren en afwerken met epoxy en een mooi lakje eroverheen. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Tekening opgezocht, vergroot in PDF, ware grote uitgeprint, alles uitgeknipt, op een plaat 3mm triplex en ruw uitgezaagd.
Foto's tot nu toe.
Op de plaat'

Alles ruw uitgezaagd met figuurzaag

Update 31-12-2010
Spanten allemaal netjes uitgezaagd en afgewerkt

Nodige even gepast en past allemaal prima.

Vanavond ga ik hem in elkaar lijmen denk ik.
Even een bouwmal maken mischien. gaat alleen wat lastig met dit soort spanten denk ik
Update 02-01-2011
Spanten gelijmd, en asondersteuning erin gelijmd
Onderkant van drijvers
Morgen op mijn werk eens opzoek naar 1mm of dunner plaatmateriaal om de rest dicht te maken.

Tot de volgende update

update 9-1-2011
Alles zit dicht, bovenkant erop gelijmd, komt later nog zo groot mogelijk stuk er weer uit, en laten verzinken en nog een cockpit bouwen.

Binnenkort alles lamineren, er is 1 motor onderweg vanuit hobbyking, de rest is nog steeds backorder,
Project hierna zal de zelfbouw speedboot van het bedrijf worden op 1 meter lengte ongeveer.
Eventuele Tips en opmerkingen zijn van harte welkom.
Graag Gedaan, en Groeten, Stefan
Laatst bewerkt: