Bouwverslag HobbyKing X666 Frame met KK2.0 LCD en Turnigy 9X

• Topicstarter Topicstarter Drommels
  • Startdatum Startdatum
Effe kijken of het lukt (tapatalk maakt er zelf een link van naar Youtube soms)

"http://www.youtube.com/8NAXSBCtSLY" en dan zonder quotes (")

Dan zit er niks anders op dan een keer bij een ervaren gebruiker langs te gaan.
Of op een meeting alles meenemen en uitleg vragen: werkt goed hoor meekijken!

Als je Youtube videos en deze gedatilleerde uitleg niet helpen is het tijd voor hulp aan huis.

Tja, daar ben ik al langer naar op zoek.
Hier in de buurt is helaas nog niet gebeten door de zelfbouw microop, ik sta er dus alleen voor.

Ik begrijp ook wel dat het niet fijn is voor jullie als ik maar niet vooruit kom en dat dan het uitleggen wat vel wordt, sorry daarvoor.

Ik zie dan als ik mijn zender en mijn quadje weer aan zet dat de instellingen weer hetzelfde zijn, kunnen die instellingen niet ergens opgeslagen worden?

Ik merk nu juist dat die rare geluiden van het alarm komen omdat mijn batterij onvoldoende geladen is, misschien is dat de oorzaak.
Ik ga het eens proberen met een andere (volle) batterij.
Sorry dat ik dat niet in de gaten had, die geluiden lijken ook wat op elkaar.

Ik vind het niet erg om je vragen te beantwoorden, anderen ook niet.
Maar ik proefde wat frustratie, en dat is niet het doel van hobbyen toch?

Laden helpt wel inderdaad ;)

Ik vind het niet erg om je vragen te beantwoorden, anderen ook niet.
Maar ik proefde wat frustratie, en dat is niet het doel van hobbyen toch?

Laden helpt wel inderdaad ;)

Ik begrijp het echt niet meer.
Ik heb ditmaal gewerkt via de aanwijzingen in het filmpje en dat mooi stap voor stap. Alles lijkt heel duidelijk te zijn tot .....
Ik doe mijn instellingen in de subtrim ik volg de instellingen op mijn KKbordje.
Dan verlaat ik subtrim en als ik dan kijk staat alles weer terug op het bordje zoals het was.
Ook reverse helpt niet want als ik links verander naar rechts en ik ga uit reverse dan staat het weer opnieuw verkeerd.
Moet of kan ik die instellingen niet opslaan voor ik het betreffende menu verlaat?
Ik heb gisteren mijn batterijen plat gekregen door alles 20keer opnieuw gaan in te stellen en 20keer staat alles weer zoals het was:(
Vandaag opnieuw begonnen met volledig opgeladen batterijen van mijn quadje en ook de baterijen van mijn zender dus daar moet ik het niet meer gaan zoeken.
Er moet toch een manier zijn om de instellingen vast te leggen hé:confused:
We moeten toch niet al vliegend de hele tijd de instellingen opnieuw instellen dat lijkt mij toch niet kunnen.

Als het KK2 bordje EN de zender niks opslaan gaat er ergens iets fout.
KK2 bordje hoort alles op te slaan als je het menu verlaat, hetzelfde met de zender.
Doen ze dit niet zou ik even contact opzoeken met de leverancier.

Als het KK2 bordje EN de zender niks opslaan gaat er ergens iets fout.
KK2 bordje hoort alles op te slaan als je het menu verlaat, hetzelfde met de zender.
Doen ze dit niet zou ik even contact opzoeken met de leverancier.

Oeps, dan zit ik serieus in de shit.:(
Ik heb alles besteld bij HobbyKing en mijn Engels is te min om zoiets uit te gaan leggen.

Tja, dat wordt dan wegsmijten voor mij en ermee stoppen.
Verdorie ik had er mij zo op verheugd eindelijk eens een quadje zelf te bouwen en dan gebeurt dat.:nooo:

Toch eigenaardig dat geen van beide iets opslaat, en de zender niet en het KK-bordje niet.:confused:
Maar ja, een tegenslag komt nooit alleen hé.:mad:

Gelijk weggooien zou ik even mee wachten, misschien is er hier iemand die al eens meer zoiets meegemaakt heeft.

Teegnwoordig hoef je niet veel engels meer te kennen om toch iets in het engels te kunnen mailen.
Kijk bijvoorbeeld eens op: Google Translate

Is het mogelijk een filmpje te (laten) maken van hoe je alles doet?
Dit kan ook voor opheldering zorgen!

Gelijk weggooien zou ik even mee wachten, misschien is er hier iemand die al eens meer zoiets meegemaakt heeft.

Teegnwoordig hoef je niet veel engels meer te kennen om toch iets in het engels te kunnen mailen.
Kijk bijvoorbeeld eens op: Google Translate

Is het mogelijk een filmpje te (laten) maken van hoe je alles doet?
Dit kan ook voor opheldering zorgen!

Zoals ik al vermelde, ik heb alles eens precies gedaan als in het filmpje van heyudude en ik veronderstel dat dat toch redelijk juist zit.
Maar indien het filmpje niet heel juist is moeten toch minstens nog de onjuiste gegevens opgeslagen worden.

Ik wil hier bij deze een oproep doen aan een vrijwilliger die mij kan ontvangen of die naar hier kan komen.
Nee, dat moet niet helemaal gratis zijn want als ik mijn spullen moet wegsmijten dat is ook niet gratis.

Ik woon in België, Limburg, 3590 Diepenbeek en dat is tussen Hasselt en Genk.
Iemand binnen een straal van 100km ????
Stuur AUB een pm, dank bij voorbaat.

Je bent welkom hier in Gilze, al is dat net wat verder als 100km.
Ik kan hier op een of andere manier het filmpje niet bekijken dus kan helaas ook niets zeggen over de werkwijze in het filmpje .

Je bent welkom hier in Gilze, al is dat net wat verder als 100km.
Ik kan hier op een of andere manier het filmpje niet bekijken dus kan helaas ook niets zeggen over de werkwijze in het filmpje .

Ik wilde toch eerst nog een ding vertellen:

Als ik mijn zender aan zet en dan mijn quadje aan zet (dus aan de batterij hang) dan staat er op het schermpje van mijn KK:
SAFE
Self-level is OFF
OK.
Battery: 0.0V

Ik hoor eerst dat er contact gemaakt wordt.
Dan hoor ik heel snel piepen achter elkaar terwijl mijn motortjes op en af gaan.
Als ik dan naar menu ga dan gaan de piepjes nog sneller terwijl de motortje ook sneller op en af gaan maar dat duurt niet zolang.
Even later hoor ik een rustig piepen iets als tut, tut, tut met verschillend toonhoogtes.

En ook nog: alles wat ik op mijn KK zelf instel blijft wel staan.
Zegt u dat alles misschien ook iets?

Hey

Zo te horen is er dan niks mis met de kk2 iig :)
Heb je in het "load motor layout" menu quadx of quad+ gekozen? (maar net hoe je de quad opgebouwd hebt, schermpje geeft de verschillen aan)
En heb je de sensor calibration al uitgevoerd?

Welke zender heb je precies? Kan het zo snel niet terugvinden.

Hey

Zo te horen is er dan niks mis met de kk2 iig :)
Heb je in het "load motor layout" menu quadx of quad+ gekozen? (maar net hoe je de quad opgebouwd hebt, schermpje geeft de verschillen aan)
En heb je de sensor calibration al uitgevoerd?

Welke zender heb je precies? Kan het zo snel niet terugvinden.

Ik heb dus gekozen voor de X opstelling en dat wordt zo ook perfect aangegeven.
Ik zie de motortjes staan met de juiste draairichting.
Ik heb ook de sensor calibration uitgevoerd en die geeft op alle punten OK aan.
Als ik dan op continue druk dan geeft hij aan de de kalibratie succesvol was

Ik merk nu ook dat er hier en daar toch een instelling blijft staan.
Helaas draait er nog altijd geen motortje:mad:

Oja dat ben ik ook nog vergeten, in het venstertje van mijn zender staat een helikopter, is dat juist?

Hey

Hoe staat het met je receiver test menu? Klopt dit al een beetje?
Is links al links, midden 0, enz?

Je zender hoort op vliegtuig te staan btw, dit kan ook voor raar gedrag in je receiver test menu zorgen!

Pas als je receiver test menu klopt proberen te armen en gas te geven, anders gaat het snel fout.

Hey

Hoe staat het met je receiver test menu? Klopt dit al een beetje?
Is links al links, midden 0, enz?

Je zender hoort op vliegtuig te staan btw, dit kan ook voor raar gedrag in je receiver test menu zorgen!

Pas als je receiver test menu klopt proberen te armen en gas te geven, anders gaat het snel fout.

OK, ik ga eens van voor af opnieuw beginnen dus eerst een factory reset en dan stap voor stap alles opnieuw doen.
Hopelijk komt het dan een beetje goed.

Heb je je zender gebind en kk bordje wel gearmd als je probeerde op te stijgen... armen gaat doormiddel van de trottle stick rechts onder te houden en als goed is hoor je piep en staat op schermpje armed!

Mvg Patrick

Goed idee, ben benieuwd!

Hmm, ik denk dat ik weet waarom mijn motortjes niet draaien.
Om de één of andere reden (waarschijnlijk iets verkeerd gedaan).
Ik vrees dat de verbindingen tussen mijn ontvanger en mijn KK-bordje niet juist zitten.
Ik heb dat eens geprobeerd met één motortje rechtstreek op mijn onvanger aan te sluiten.
Waar ik vroeger op CH3 zat om het motortje doen te draaien moest ik hem nu op CH2 aansluiten en toen draaide hij wel als ik gas gaf .
Mooi van langzaam naar sneller en sneller.
Nu is de vraag, waar kan ik vinden hoe ik alles moet aansluiten?
Ik bedoel de juiste CH met AIL, de juiste CH met ELE enz.
Ik vrees dat die rommel ontstaan is door per ongeluk op helikopter in te stellen, enfin, ik weet het niet.
Ik zou alleen orde op zaken willen stellen vanaf het begin.
Gelijk het nu is krijg ik de receiver test niet op nul gezet.

O ja, die Stickset op de zender op welke mode moet die staan? Ik vrees dat ik daar ook aan geweest ben maar ik ben niet meer zeker.

Heb je je zender gebind en kk bordje wel gearmd als je probeerde op te stijgen... armen gaat doormiddel van de trottle stick rechts onder te houden en als goed is hoor je piep en staat op schermpje armed!

Mvg Patrick

Hmm, bij mij komt er geen "Armed" op het scherm.
Ik snap dat niet, enkele dagen geleden stond er wel "Armed" op het scherm.
Verdorie ik boer meer en meer achteruit ipv vooruit.:mad:
Ik weet niet meer waar ik moet beginnen.

Dummy wat voor firmware heb je op je kk bordje... want met oude firmware kon je hem ook armen via het menu ff voor je gegoogled en als goed is staat op je ontvanger wel welk kanaal maar op kk2 niet dus hier even linkje
KK2-D.jpg

http://www.pyramidmodels.com/shop/shopimages/KK2-D.jpg

Als je dat allemaal goed hebt en gebind en ui het menu bent van je kk bordje stick van de trottle rechts onder doen en zou hij moeten armen en even kijken in menu naar je receiver test alles op 0 zetten in je subtrims en dan armen ZONDER PROPS! En wil hij dan niet armen probeer boven in links en rechts misschien moet je je radio reversen...

Succes!

Patrick

Dummy wat voor firmware heb je op je kk bordje... want met oude firmware kon je hem ook armen via het menu ff voor je gegoogled en als goed is staat op je ontvanger wel welk kanaal maar op kk2 niet dus hier even linkje

Als je dat allemaal goed hebt en gebind en ui het menu bent van je kk bordje stick van de trottle rechts onder doen en zou hij moeten armen en even kijken in menu naar je receiver test alles op 0 zetten in je subtrims en dan armen ZONDER PROPS! En wil hij dan niet armen probeer boven in links en rechts misschien moet je je radio reversen...

Succes!

Patrick

Wel ik heb nog de originele 1.2 versie.
Ik had die layout van het KK bordje vroeger al uitgeprint met heel de uitleg erbij.
Ik had ook alles aangesloten zoals aangegeven en dat leek ook goed te zijn.
Maar nu gij het hier zo schrijft begin ik te denken ... zou mijn firmware niet kapot zijn? Die aansluitingen liggen volgens mij niet meer hetzelfde.
Bijvoorbeeld; eerder zat THR op CH3 nu zit die op CH2 :confused:
Ik heb eerder wel eens geprobeerd om de nieuwe firmware te flashen maar Windows 8 herkende dat flashtoestelletje niet. Het flashen is toen zelfs niet begonnen dus.

Maar ik heb wel gisteren eens even de nul en de data kabel verwissel zou dat de firmware kunnen kapot maken?
Of mijn instellingen op de zender zitten niet meer juist ... misschien de verkeerde mode gekozen :confused:
Enfin, ik weet het niet meer, mijn hoofd begint pijn te doen van al dat gepieker. :mad:8O

Back