Bouwverslag HobbyKing X666 Frame met KK2.0 LCD en Turnigy 9X

  • Topicstarter Topicstarter Drommels
  • Startdatum Startdatum
Ik heb ondertussen ook een APM in huis :)

De KK2.0 zit op de rag quad (de x666 dus).

De KK2.1 heeft een iets andere sensor aan boord, deze zou beter moeten zijn.

Ik merk bij ruw vliegen dat de KK2.0 af en toe een beetje "na ijlt". Hij heeft dan een paar tellen nodig om weer helemaal level te komen.
Misschien is dat bij de nieuwe versie verholpen?
 
Ik heb ondertussen ook een APM in huis :)

De KK2.0 zit op de rag quad (de x666 dus).

De KK2.1 heeft een iets andere sensor aan boord, deze zou beter moeten zijn.

Ik merk bij ruw vliegen dat de KK2.0 af en toe een beetje "na ijlt". Hij heeft dan een paar tellen nodig om weer helemaal level te komen.
Misschien is dat bij de nieuwe versie verholpen?

dan zet je de self level gains hoger, dan zou ie sneller moeten levelen
 
Dat is dus de grap. Die staan redelijk hoog, het ding levelt zeer rap.
Het lijkt er echter op dat na flink raggen de gyros een beetje na zweven, waardoor de boel langzaam recht trekt.
 
Het is ook niet echt een probleem! Gewoon iets dat je moet weten, zodat je er op kan anticiperen.
Let wel, met raggen bedoel ik ook echt lomp hard gooien en smijten. Mensen die net starten met deze hobby zullen er dus weinig last van hebben.
 
@Markjuh, dat doe ik ook :)
Eerste keer dat het je overkomt heb je zoiets van: WTF komt er nu op me af zeilen... Terwijl je quad met 40-50 km/h op je af komt :)
 
Ik ben dan eindelijk terug kunnen beginnen. Ik zit nog altijd met problemen want ik kijg mijn quadje nog altijd niet de lucht in.
Na veel (te veel) leeswerk draaien de motortjes weer maar hoe ;..
Met de linker stick in het midden zie ik staan bij receivertest:
Aileron: -8
Elevator: 0
Throttle: 29
Rudder: -30
Auxiliary: -6
Right

Als ik naar rechts beweeg geeft de test links aan.
Als ik naar links beweeg geeft de test rechts aan.

Motor 4 begint al te draaien als de stick nog ver onder het midden staat.
Als ik omhoog schuif begint motor 3 te draaien en nog verder motor 2.
Motor 1 draait nog niet als ik helemaal boven ben.
Ik had alles weer uit elkaar genomen om mijn aansluitingen te controleren en dat blijkt allemaal juist te zijn.
Ik weet, het zal hier allemaal wel ergens staan maar het vinden is een ander paar mouwen.
Hier staat bijvoorbeeld:
"Yaw trim
Ik heb via de receiver test op de KK alle input signalen op 0 gezet. Zodra ik opstijg (zonder trim) gaat de quad direct om de Z-as draaien. Ik heb dit kunnen oplossen door de trims op de zender te gebruiken. Op onderstaande foto staat mijn trim setting."

en daar staat een mooie foto bij maar hoe kom je aan die instellingen.
Op blad 3 wat lager daar staan de settings maar ik vind niet alles terug. Heeft dat te maken met andere firmware.
Ik denk wel dat alles op de site juist staan maar misschien begrijp ik het gewoon niet goed.

Of heb ik niet alles goed aangesloten op de receiver. Kan daar een plannetje van gegeven worden?
 
Je moet je kanalen Reversen op je zender zodat links op je zender ook links is in de KK.
Zo te lezen heb je de ESCs niet gecalibreerd: ze starten te laat of niet gelijk op is dan het gevolg.

Verder heb ik aan de Setup video voor de KK2.0 veel gehad, zal zo even de link opsnorren.

Gevonden:

De andere videos van deze maker zijn ook aan te raden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey

Idd je ESC's throttle range calibreren.
Dit doe je door ze een voor een op je ontvanger aan te sluiten.
Dan zet je je zender aan met gas vol open,
Dan zorg je dat de ESC stroom krijgt,
ESC start op met een piepje, gelijk na die piep zet je je gas op 0,
Dan krijg je de opstart piepjes te horen en is je ESC gecalibreert.

Vervolgens zorgen dat in je receiver test menu alles op 0 komt te staan.
Dit doe je door in je zender de subtrim aan te passen per kanaal (nooit je gewone trims gebruiken)
Vervolgens in je zender het endpoint menu opzoeken en daar zorgen dat bij volle stickuitslag alle waardes op 100 komen te staan in het receiver test menu.
 
Je moet je kanalen Reversen op je zender zodat links op je zender ook links is in de KK.
Zo te lezen heb je de ESCs niet gecalibreerd: ze starten te laat of niet gelijk op is dan het gevolg.

Verder heb ik aan de Setup video voor de KK2.0 veel gehad, zal zo even de link opsnorren.

Gevonden:

De andere videos van deze maker zijn ook aan te raden

Sorry maar ik zie hier geen filmpje staan :confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wel:
4a7e8ytu.jpg


Probeer eens via een PC of Mac?
 
Hey

Idd je ESC's throttle range calibreren.
Dit doe je door ze een voor een op je ontvanger aan te sluiten.
Dan zet je je zender aan met gas vol open,
Dan zorg je dat de ESC stroom krijgt,
ESC start op met een piepje, gelijk na die piep zet je je gas op 0,
Dan krijg je de opstart piepjes te horen en is je ESC gecalibreert.

Vervolgens zorgen dat in je receiver test menu alles op 0 komt te staan.
Dit doe je door in je zender de subtrim aan te passen per kanaal (nooit je gewone trims gebruiken)
Vervolgens in je zender het endpoint menu opzoeken en daar zorgen dat bij volle stickuitslag alle waardes op 100 komen te staan in het receiver test menu.

Dus als ik het goed begrijp:
Ik koppel de motortje los van mijn KK bordje.
Ik Haal de aansluitingen weg van mijn ontvanger.
Dan sluit ik motortje één aan op de plaats van THR dat is aansluiting CH3 van de ontvanger.
Ik zet de linker Stick op mijn zender helemaal naar boven
Dan sluit ik mijn batterij aan, ik hoor een piepje en zet dan de Stick weer in het midden.
Dan moet ik het opstart geluid horen en klaar is kees.

Heb ik het zo dan goed begrepen?
Ja sorry dat ik het nog eens vraag, ik zou niet graag iets vernielen nu ik toch al zo ver ben.
 
Bijna goed.

Dan sluit ik mijn batterij aan, ik hoor een piepje en zet dan de Stick weer in het midden.

Als je het piepje hoort moet het gas helemaal naar beneden.
Als je het gas naar het midden doet zullen de ESC's denken dat dat het 0 punt van je gasstick is en dat klopt niet, want dat moet 50% zijn.
 
Bijna goed.



Als je het piepje hoort moet het gas helemaal naar beneden.
Als je het gas naar het midden doet zullen de ESC's denken dat dat het 0 punt van je gasstick is en dat klopt niet, want dat moet 50% zijn.

Oeps, dat ga ik nu eens allemaal proberen.
Ik zal straks laten horen of ik iets opgeschoten ben.

Het lukt hier dus langs geen kanten.
Ik krijg nu wel geluiden waar zelfs Toets Tielemans jaloers op zou zijn maar daar schiet ik niet mee op.
Aux staat bij subtrim 2X vermeld maar die krijg ik nergens op nul.
Die blijft op -6 staan.
De rest staat nu wel perfect op nul.
Maar als ik dan met alles klaar ben en met de stick omhoog beweeg gebeurt er niets meer.
Geen enkel motortje draait nog:confused:
Ik twijfel niet aan uw uitleg hoor, integendeel.
Ik vrees dat er bij mijn quadje iets niet in orde is. :(
Ik weet zeker dat alle motortjes nog werken, ik eet zeker dat mijn esc nog goed zijn en mijn bordje daar is volgens mij ook niets mis aan.
Verdorie toch, ik wordt er niet goed van:(
 
Laatst bewerkt:
Dan zit er niks anders op dan een keer bij een ervaren gebruiker langs te gaan.
Of op een meeting alles meenemen en uitleg vragen: werkt goed hoor meekijken!

Als je Youtube videos en deze gedatilleerde uitleg niet helpen is het tijd voor hulp aan huis.
 
Dan zit er niks anders op dan een keer bij een ervaren gebruiker langs te gaan.
Of op een meeting alles meenemen en uitleg vragen: werkt goed hoor meekijken!

Als je Youtube videos en deze gedatilleerde uitleg niet helpen is het tijd voor hulp aan huis.

Ook via het forum is het mogelijk om iemand te helpen een kk2 in te stellen.
Heb het al vaker gedaan iig ;)

Kwestie van youtube filmpjes negeren en stap voor stap werken.
 
Ook via het forum is het mogelijk om iemand te helpen een kk2 in te stellen.

Heb het al vaker gedaan iig ;)



Kwestie van youtube filmpjes negeren en stap voor stap werken.


Ja hoor: proberen is altijd mogelijk. Waarom niet... Was maar en suggestie.

Sommige Youtube filmpjes negeer ik ook, deze die ik aanhaalde niet hoor ;)
 
Back
Top