Bouwverslag HobbyKing X666 Frame met KK2.0 LCD en Turnigy 9X

• Topicstarter Topicstarter Drommels
  • Startdatum Startdatum
Eindelijk nog eens even tijd om te reageren.
Ik vind het geweldig dat er mensen zijn die hulp bieden, ik zal dat niet rap vergeten.
Helaas ben ik nog een tijdje niet in staat om verder te doen met mijn qaudje wat ik heel erg vind.
Ik zal nog zeker een maandje geduld moeten hebben en dan hoop ik er weer tegenaan te kunnen gaan.

Dus ik ben hier niet weg maar wel tijdelijk afwezig wegens omstandigheden.

Tot binnen kort zou ik zeggen.

Hi Dummy,

Doe rustig aan en neem je tijd. Dit is sowieso geen hobby voor mensen met weinig geduld :)

Hi
Ik wil binnenkort mn onderdelen bestelen, en gaan bouwen.
Ik wil toevalig ook een turnigy 9x zender + ontvanger en een kk 2.0 lcd board,
Zou u mij een reactie willen sturen hoe ik de turnigy receiver moet aansluiten op het kk lcd board?( dus welk kanaal (ch) op welke pin)

Deze staat op de 1e pagina van de handleiding van de kk2.0....

images

Ik heb gister ook het X666 frame besteld met alle benodigdheden. De meeste informatie heb ik uit jou begin post gehaald. Ik hoop dat ik snel alle onderdelen binnen heb om te beginnen met het bouwen van deze quadcopter.

Ik heb nu ook een quadcopter met Hextronic motoren alleen hier gaat iets niet goed, 1 motor verliest steeds kracht waardoor ik naar beneden stort.

Misschien maak ik ook wel een bouwverslag ervan, denk dat er meer interesse is in een goeie KK2.0 tuning guide.

Is er toevallig iemand in de buurt van Dordrecht die een USBasp programmer heeft zodat ik de nieuwste firmware op mijn KK2.0 controller kan zetten?

@Drommels: Weet jij of er genoeg ruimte is om de ESC's tussen het frame te monteren?

En de laatste vraag, ik wil een hoger landingstel onder de x666 maken, nu zag ik http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29615__Hobbyking_X650F_Quadcopter_Landing_Skid_2pcs_.html weet iemand of dit goed eronder te monteren is?

Laatst bewerkt:
@Drommels,

Ziet er heel netjes uit! Ik heb net bericht gekregen dat m'n bestelling klaar is en verzonden wordt. Dit zal nog wel even duren voordat het in Nederland is. Ondertussen nog een paar keer gevlogen met m'n andere quadcopter.

Wat voor bol heb jij erop zitten? Is dit van z'n beveiligingscamera?

Ziet er netjes en strak uit, complimenten.

Inmiddels de onderdelen binnen na een flink aantal weken wachten, op het frame na (het wordt een Talon V2) bijna dezelfde componenten.

Nu ben ik begonnen met solderen van de Lipo, XT60 eraan: spannend die soldeer oefening zeker met de dikke draden van de Lipo.
Wat is het minimale wattage van de soldeerbout? Heb zelf een 55watt soldeer station: 480 graden max. Is dit voldoende?
Hoe test ik het beste of de soldeer verbinding goed is? Kracht erop zetten. Of?

En de eerste tests van het KK2.0 bordje:
Eerst maar eens de kanalen mappen op de zender met de KK... Alles is nieuw voor me.
Als een kanaal verkeerd om werkt op de zender: moet ik dan op de KK controller de kabel omdraaien of op mijn zender de instelling aanpassen?
Wat is het beste?

Aan je bouwverslag heb ik wel veel dus: dank!

Soldeer verbinding is goed als ie netjes blinkt, een doffe verbinding is niet goed!

Je stelt je zender af op je KK2, en stelt vervolgens je KK2 op je frame/setup af.
Channels reversen, subtrim en endpoints stel je in je zender af met behulp van het receiver test menu op je kk2.

@Drommels,

Ziet er heel netjes uit! Ik heb net bericht gekregen dat m'n bestelling klaar is en verzonden wordt. Dit zal nog wel even duren voordat het in Nederland is. Ondertussen nog een paar keer gevlogen met m'n andere quadcopter.

Wat voor bol heb jij erop zitten? Is dit van z'n beveiligingscamera?

Ziet er netjes en strak uit, complimenten.

Ja, het is zo'n fake security camera van dx.com. 6 dollar ofzo, ging nergens over :)
Moet wel zeggen dat het allemaal NET past.

Ja, het is zo'n fake security camera van dx.com. 6 dollar ofzo, ging nergens over :)
Moet wel zeggen dat het allemaal NET past.

Ik heb zo'n zelfde ding besteld, vind het er wel erg netjes uitzien namelijk! Ik heb bijna al me spullen binnen, heb ook een nieuw DJI 450 frame met landing skid. Nieuwe ESC's zijn onderweg van RCtimer.

Gister maar even bij de Aldi grote opberg bak gekocht voor alle onderdelen, dat worden er steeds meer.

Is er iemand toevallig in de buurt van Dordrecht die mij kan helpen? Ik ben nu bezig met de bouw van mijn x666 frame maar krijg niet alle escs / motors aan de praat.

Volgens mij heb ik twee defecte RCTimer esc ontvangen, maar geen idee hoe ik dit nu moet controleren. Ik maak gebruik van een HK power distribution board, heb 4 rctimer esc 30 a (simonk) en 4 turnigy D2830/11 motoren.

Heb in totaal nu 3 draaiende motoren gehad, nu doen nog maar twee het.

Hoe kan ik dit nu het beste testen/uitsluiten?

Als je de ESC rechtstreeks in de ontvanger steekt op je throttle kanaal zou ie moeten werken. Doet ie dat niet is ie waarschijnlijk kapot.

Hey Mark,

Ik ben nu een stapje verder, ik weet nu in ieder geval dat al mn motoren in orde zijn. Heb nu twee ESC die het doen, en twee die het niet doen. 1 van de twee die het niet doet gaat roken zodra ik hem aansluit op de voeding en de KK2.0 controller. De andere ESC welke het niet doet is een ander verhaal, die piept heel zachtjes als ik stroom erop zet, en bij 70% throttle gaat ie zachtjes draaien verder gebeurt er niks/

Ik heb RCtimer al een mail gestuurd dat ik die twee DOA heb ontvangen, ben benieuwd hoelang dit gaat duren om te vervangen (lees slechte verhalen)

Zo eindelijk is het moment dan daar, mijn X666 build is af! Ik weet niet of ik het in deze post mag plaatsen, misschien kunnen we een aparte post aanmaken voor alle X666 builds.

Het idee van de koepel komt bij @Drommels vandaan, bedankt voor de goeie tip!

Ik heb gisteren twee batterijen opgevlogen in het park, vliegtijd is ongeveer 11 minuten op een enkele 2650mah lipo.

Filmpjes:

rqKvhFNRD0w[/media] quadcopter light dome - YouTube

r9KwkO1v188[/media] quadcopter - Maiden flight in the park - November 2013 - YouTube

Ik heb uiteindelijk zelf de kabel harnas gemaakt, het distribution board van HK was voor dit frame eigenlijk te groot en onhandig.

In de koepel heb ik een stuk van een ledstrip met controller geplaatst en aangesloten op de gear aansluiting. Hiermee kan ik switchen tussen de verschillende soorten.

Ik zal van de week een paar mooie foto's van de build maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er chique uit man!

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om de leds aan de binnenkant van de koepel te krijgen, terwijl de koepel er ook nog af kan?

Mijn koepel is trouwens stuk. Bij het erop draaien is een zelfgemaakt haakje afgebroken. Het geeft verder ook niet, ga het niet herstellen. Deze quad is nu m'n proef/oefen/rag quad geworden :)

Denk dat ik het gestel er onderuit ga halen, de armen in ga korten en wat kleinere props ga installeren.

Lang niet geweest hier...

Mijn quad met KK2.0 is ondertussen overleden. Ik had er een videozender op gemaakt, maar deze heeft (waarschijnlijk) gestoord (doordat de lipo leeg was :rolleyes:)op de besturing waardoor ie onbestuurbaar werd. Daarnaast vloog ik te ver weg waardoor ik geen goede orientatie meer had. Ik heb daarom besloten om er GPS op te zetten met failsafe.

Als ik een upgrade van je quad moet aanraden, dan is het wel een APM (ArduCopter) :cool: Binnenkort zou ik een paar linkjes naar filmpjes plaatsen met de nieuwe flight controller. Ben daar trouwens ook een kleine website voor aan het opzetten om alles geordend weer te gaan geven. (blogs moet ik nog gaan uitschrijven)

Nogmaals bedankt voor je tutorial om me op weg te helpen! :yes:

PS: is de KK2.0 nog wel te krijgen? Ik zag dat ze een nieuwe versie hebben: KK2.1. Is die veel beter?

Back