Bouwverslag HobbyKing X666 Frame met KK2.0 LCD en Turnigy 9X

• Topicstarter Topicstarter Drommels
  • Startdatum Startdatum
Je kunt bij HK de "declared value" in % aanpassen.
De kans dat je er dan zonder kosten doorheen komt is stukken groter.

Mijn eerste zending is nu pas binnen, wel even 57 euro aftikken, BTW en douane.

Goede tip MPX was me nooit opgevallen dat dat kan.

[SIZE=-2]Code [/SIZE][SIZE=-2]Qty [/SIZE][SIZE=-2]Description [/SIZE][SIZE=-2]Unit price [/SIZE][SIZE=-2]Total [/SIZE][SIZE=-2]9171000073 [/SIZE][SIZE=-2]2 [/SIZE][SIZE=-2]Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board[/SIZE][SIZE=-2]$14.50 ea [/SIZE][SIZE=-2]$28.99[/SIZE]

:) :) :)

Duurde ook 4 weken, even later waren ze ook hier in stock........

Hallo Drommels,

Leuk verslag heb je er van gemaakt!
Ik heb gister de meeste onderdelen besteld.

De meeste onderdelen heb ik in pakketjes van 100-200gr besteld met een waarde niet hoger dan €22,- (ivm invoerkosten). Het wachten is helaas nog op het X666 frame en het KK2.0 bord. Deze wil ik samen met de lipo's in NL of DE bestellen.

Wat ik me nog afvroeg is, of je ondertussen al verbeterideeën hebt? Zoals ander formaat props/motoren/firmware/etc?

Ik hoor graag van je!

Hi Pieter,

Dank voor je compliment. Het opdelen van zendingen in kleinere pakketten is een idee, maar dan betaal je volgens mij ook extra verzendkosten. Je moet altijd even berekenen hoeveel invoer je zou moeten betalen en dat vergelijken met de totale verzendkosten. Invoerkosten vallen op zich wel mee. 13 euro per keer en BTW.
Zoals de meneer boven mij zegt, je kan de declared value aanpassen. Ik zou er echter erg mee oppassen, want als je er een keer mee gepakt wordt dan ga je voor fraude de boeken in.

Qua upgrades een aanpassingen heb ik de ESC's verplaatst van de armen naar de ruimte tussen de centerplates.
Daarnaast heb ik de motordraden verlengd en door de armen laten lopen en heb ik kleinere props gekocht (moet ik nog installeren).
De laatste upgrade die ik gedaan heb is het installeren van een koepel om de fragiele electronica van de FC te beschermen. Ik heb dit zelf gemaakt op basis van een fake security cam (dx.com).
Zie foto, sorry voor de slechte iPhone kwaliteit.

20kamb6.jpg

Ik wacht nog op mijn zender, motoren en wat klein spul. Jammer dat het net de zender is die zo laat moet komen, anders had ik al wat met een simulator kunnen spelen. :(

Ik heb nog geen goede simulator gevonden (gratis). Dus als je nog iets weet... :)

Je kan in ieder geval beginnen met de bouw? Als je hulp nodig hebt moet je het maar laten weten, ik woon praktisch om de hoek!

Ik ben al begonnen aan de bouw van de quad, maar kan nu dus even niet verder omdat ik wacht op onderdelen. Voor de hexa zijn ook nog bijna geen onderdelen binnen.

Als flight sim ga ik Phoenix proberen, maar dan heb je dus wel de "USB Simulator Cable All in One" nodig van HK.

Daarnaast heb ik de motordraden verlengd en door de armen laten lopen en heb ik kleinere props gekocht (moet ik nog installeren).

Dank voor je info!
Welke props heb je gekocht als ik vragen? Heb je evt een link? Ik las namelijk dat je quad wat onstabiel vloog met 1045?

De draden in het frame wegwerken is een goed idee! :cool:

Hij vliegt niet onstabiel met 1045, maar is soms wat traag van respons. Ik heb gewoon 9045 units besteld op HK. Nothing special dus.

Heb ergens op dit forum gelezen dat vanaf 10xx het beter is om de duurdere props te kopen, daaronder maakt het minder uit. Wel goed balanceren!

Heb ergens op dit forum gelezen dat vanaf 10xx het beter is om de duurdere props te kopen, daaronder maakt het minder uit. Wel goed balanceren!

Alle waar naar zn geld ;) Ook onder de 10" kan een goede prop veel verschil maken!

Als je net begint met vliegen nog niet gelijk in dure props investeren, je zal nog gaan crashen!

Balanceren is het belangrijkste! Een goed gebalanceerde goedkope prop zal mooier draaien als een niet gebalanceerde dure prop!

Ik heb nu eindelijk ook mijn kabeltjes binnen.
Ik wilde dan maar beginnen om het een en ander in te stellen.
Het eerste wat ik tegen kwam was een "switch error" als ik mijn zender aanzet. Het is een Turnigy 9X.
Ik heb zo goed mogelijk gevolgd hoe Drommels de aansluitingen deed op zijn KK bordje maar het is mij toch niet duidelijk hoe de ontvanger aangesloten wordt op het bordje en waar dat bijgeleverd kabeltje voor dient.
Wat de aansluitingen voor de motortjes aangaat dat kan ik wel duidelijk volgen op het schermpje.
Wat Ail, ELE, THR, RUD, en AUX betreft, op de uitleg die ik kan vinden over het bordje staat dat duidelijk aangegeven maar bij de uitleg van de zender-ontvanger is dat helemaal niet duidelijk.
Iemand een iets betere omschrijving voor mij A.U.B.?
Een verwijzing naar een goede omschrijving zou ook leuk zijn.

Hi Dummy,

Als je een switch error op je turnigy 9x krijgt, dan staan je switches niet in de 0-stand. Alle schakelaars naar achter drukken en de switch error is weg.

Op je zender maak je een nieuw model aan zoals eerder beschreven. Ga dan in de setting van dat model naar aux-ch. Hier stel je op ch5 de gear in (of iets anders naar keuze). Je kan dan met de switch helemaal rechtsboven (degene die niet terug schiet) je self-level instellen.

Als je dat gedaan hebt kan je zender weer uit en sluit je je ontvanger als volgt op je KK aan.

Als je de knopjes onder houdt en het scherm boven (dit is de vliegrichting), dan heb je aan de linker kant 5x3 pinnen en daaronder 3x2 pinnen. De pinnen aan de buitenkant zijn de aarde pinnen. De pinnen aan de onderzijde van je ontvanger zijn de aarde pinnen.

Ontvanger KK
Ch 1 Boven
Ch 2 2e van boven
Ch 3 Midden
Ch 4 2e van onder
Ch 5 Onder

Kanaal vijf is gekoppeld aan je gear switch. Deze kan je vervolgens in de settings van je KK aan self-level koppelen (aux).

Hopelijk lukt het zo.

Edit: de handleiding van de KK kan je hier ook heel goed bij helpen. Zie openingspost.

Heel erg bedankt voor de hulp.:worship:
Mijn error is verdwenen en mijn motortjes zoeven ook al rond:D, nog niet hoe het moet natuurlijk.
Nu ga ik eens rustig het rijtje aflopen en uw aanwijzingen volgen.
Ik hoop dat ik u spoedig kan laten horen dat mijn quatje vliegt.

Mooi mooi! Als je tegen iets aan loopt hoor ik het graag.

Vandaag was het prima weer om te vliegen, dus ik ben weer een rondje geweest. De props snerpen lekker in de wind, dus ga straks maar eens andere props balanceren en monteren.

Hi,

ik heb geprobeerd om de firmware van mijn bordje ten flashen naar de 1.5 versie.
Helaas wil dat niet lukken want Windows 8 geeft steeds aan dat het apparaat een fout veroorzaakt.
Iemand een idee hoe dat op te lossen is?
Het is namelijk zo dat ik volgens mij bepaalde instellingen die hier beschreven staan niet terug vind op het bordje dus vermoed ik dat dit te maken heeft met de firmware.
Of heb ik dat helemaal fout en zijn de instellingen hetzelfde?

Ik krijg mijn quadje niet aan het vliegen maar hij is wel al eens over de grond gerold met als gevolg één kapotte prop. Gelukkig is dat niet het ergste.

Hey

Heb zelf Windows Xp dus kan je daar helaas niet mee helpen.
Maar ook met de 1.2 firmware moet ie gewoon af te stellen zijn hoor!

Wat heb je allemaal al ingesteld en afgesteld aan het bordje?

Hi Dummy,

Via PB hebben we al even gesproken, maar laten we hier verder gaan. Dan kunnen de experts er ook iets over zeggen.

Dat je propellers hard gaan draaien komt omdat je eerst je quad aanzet en daarna je zender. Bij vliegen geldt: altijd eerst de zender aan, daarna pas je quad.

Je wilde een stappenplan om de boel werkend te krijgen. Het antwoord is niet echt kort, maar ik zal een poging wagen. Veel zaken staan ook in de openingspost.

1) onderdelen solderen zoals ESC's en motoren, stekkers e.d.
2) quad bouwen, frame in elkaar, ESC's op de armen, motoren op de steunen schroeven
3) vanaf boven gezien is linksboven je 1e motor, die sluit je aan op de bovenste uitgang van je KK. Rechtsboven is je tweede motor en sluit je aan op de tweede uitgang van je KK. Enz voor de andere motoren. Let er op dat je de aarde van je bec aan de buitenkant van het KK bord hebt, dat is de 0. Bij de KK hoeft het niet, omdat hij alleen stroom trekt van de eerste esc, maar het kan geen kwaad om de rode draden van je bec uit de connector te wippen en af te plakken.
4) zender aan, maak een nieuw model, airplane mode. Mode 2. Een aanrader is flink wat expo, bijvoorbeeld 50-60%. Anders dual rate van 60%. Hierdoor zal je quad wat rustiger reageren op je sticks.
5) quad aan (geen props). Ga naar receiver test en kijk of je signalen netjes binnen komen. Op je zender kan je via het sub trim menu je sticks netjes trimmen op 0. Indien nodig kan je kanalen omkeren als die verkeerd om werken. Ga naar het self level menu, en stel hem in op channel ipv stick
6) koppel op je zender je gear switch aan kanaal 5
7) haal de gear switch om en kijk op het scherm van de KK of self level aan staat
8) arm je quad door je linker stick naar rechtsonder te bewegen
9) geef een klein beetje gas, zodat de motoren gaan draaien.
10) hou de quad in de lucht en beweeg hem over de assen, als het goed is hoor je de motor die het laagste zit (qua hoogte) harder draaien
11) als dit werkt, monteer dan de props, let op de draairichting.
12) zoek een groot veld en probeer te hoveren

Edit:
Belangrijk iets vergeten, ESC's programmeren en calibreren.
Hiervoor wil ik je toch even naar de startpost verwijzen, daar staat het uitgelegd

Back