Bouwverslag HMS-victory Deagostini

Piet, gebruik je soldeer om je rusten te maken ?

Hans, Ik draai het koperdraad boven het jufferblok dicht en knip het dan iets te lang af. vervolgens slijp ik het te lange stukje draad met hoge toeren af waardoor het koper als het ware dicht smelt. dan vijl ik het netjes rond gelijk. één van de tien ongeveer is soms niet helemaal dicht en gebruik ik een druppeltje soldeer. Op deze manier heb je dan geen losse eindjes in je koperdraad. Dit systeem is wel wat bewerkelijk, maar het resultaat vind ik een stuk mooier dan de manier van Deagostini en de puttingijzers zijn ook allemaal gelijk en even lang. Ik ben toch zo'n 4 jaar bezig met dit schip, dus wat meer werk maakt op die tijd niets uit. En het gaat tenslotte om het eind resultaat. groet Piet.

rusten

Ik heb besloten om de luikjes direct boven de bezaansrusten geloten te houden omdat indien deze open staan ze enigszinds in de weg zitten voor de tuigage.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
fokkerust

full
De BB-fokkerust is ook gereed, met deze rust is de bakboordzijde wat rusten betreft compleet. Ik heb er een week aan gewerkt inclusief de luikjes. Dus volgende week de stuurboord kant. Pietsan

Victory

De romp is bijna gereed, de stuurboords rusten nog en de hangmat netten. En dan kan ik haar gaan optuigen, wat ik zelf het mooiste werk vind. Pietsan.
full

Dit is een schitterende romp, heel mooi en strak werk.
Gelukkig heb ik een kussentje op mijn toetsenbord liggen, zodat mijn kin er niet zo hard op terecht komt.

bekopering

Hallo Allemaal

Mijn onderwater schip is bekoperd, heel wat werk maar volgens mij goed gelukt.

full

geheleromp

Pietsan

Jouw wens is mijn bevel, bij deze een foto van de hele romp, de rest staat in mijn album.

full

Dit is verdorie ook weer een plaatje hoor:cool:
Ik neem aan dat er nog een andere standaard onder komt straks, deze romp verdiend een mooie ligplaats hoor;)

Germt

Schitterend werk! maar als ik dat zie ben ik blij dat ik het onderwaterschip van de Prins Willem alleen maar hoef te schilderen.

Andy

Back