Bouwverslag h9 extra 260 35%

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door GilsonHuige, 30 jul 2013.

  1. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Hallo mede modelbouwers,

    Ik heb mijn sukhoi geruild voor een mooie extra 260 met motor, nog niks hiervan heeft gevlogen.
    Hiervan ga ik motor etc demonteren en terug monteren en als mijn bestelling binnen is kan ik m helemaal afmaken. Omdat ik waarschijnlijk nog wel een paar vragen heb begin ik een bouwdraadje. Als iemand al tips heeft, alles is welkom.

    De volgende set up komt erop:
    Dle111
    Mtw85 dempers
    Mejzlik 28x10
    Powerbox cockpit
    8x hitec hs7954sh
    Savox 0254mg op gas
    Powerbox kill switch
    Futaba r6014 ontvanger
    1,5" secraft servo arms

    En dan nog overig materiaal van verlengkabels etc.

    Vervolg komt hiervan zsm.

    Groeten,
    Gilson.
     
  2. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    hier al enkele foto's:
    [​IMG][/URL][/IMG]
    [​IMG][/URL][/IMG]
    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  3. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Hier mijn eerste vraag, de vleugelbuis gaat heel stroef in de vleugels en romp, heeft iemand een idee om dit op te lossen?

    Groeten,
    Gilson.
     
  4. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Gaat de buis alleen stroef in de romp of ook stroef in de vleugels?

    Als de buis overal stroef in gaat dan kun je de buis voorzichtig wat bijschuren.
    Als de buis alleen in de romp stroef gaat moet je de huls in de romp ruimer maken.
    Daar zijn voor professioneel gebruik speciale schuur hulpmiddelen voor te krijgen, maar een bezemsteel die goed in die huls past met een stuk schuurpapier er omheen lukt ook prima.

    Trouwens.. Je wilt geen speling op de buis hebben, dus het mag allemaal best stroef gaan. Het mag alleen niet zo stroef gaan dat je zo veel kracht moet zetten dat je bang bent de romp kapot te drukken.

    Daarnaast krijgt de buis vaak iets meer ruimte na een paar vluchten.
     
  5. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Bedankt voor het antwoord, de buis gaat overal stroef, dat is de reden dat ik de vleugels niet durf monteren. Met welk schuurpapier kan ik de buis beste doen en welk voor de huls? Ik zal er zeker op letten dat er geen speling op zit.
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.437
    Locatie:
    Spijkenisse
    niet echt een aanrader om de buis zelf te gaan schuren, ik zou altijd kiezen voor de hulsen.....
     
  7. ked

    ked

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Drachten
    Wat voor buis is het eigenlijk?
    Ik zou een aluminiumbuis best durven te schuren, dan wel met fijn schuurpapier iets van 400 of zo.
    Een koolstof buis weet ik niet misschien met waterproof?
     
  8. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    De vleugel buis is van geanodiseerd aluminium ik zou voor de hulzen gaan als ik jou was.
     
  9. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Bedankt voor de tips al, dan begin ik met de hulzen heel lichtjes te schuren
     

Deel Deze Pagina