Hier maar weer een kleine update. Doordat corona in de weg zat heb ik niet veel gedaan maar toch. De boeg is in ieder geval weer heel. Het afgebroken deel heb ik vastgezet dmv een pen/gat verbinding en zit weer als een huis. Doordat de breuk toch zichtbaar bleef heb ik de boeg moeten beplanken. Ik heb hier en daar een beetje af moeten wijken van de tekeningen, maar dat is niet anders, In het begin getwijfeld of ik de bijl zou pakken of toch maar een schuurpapiertje. Het werd toch maar het schuurpapiertje en daar heb ik geen spijt van. Het ziet er nog niet mooi uit maar dat komt nog wel. Alleen stom dat ik geen foto"s heb gemaakt van de gebroken versie van het schip.
Ik heb nog een groot probleem met de boeg waar ik maar niet uitkom. De bovenste sierstrip die langs het voordek schuin omhoog loopt naar de boeg krijg ik er maar niet op. Het uitsnijden van het geperste 'hout' gaat prima evenals het losweken van het karton. Maar dan hou ik een heel dun en erg breekbaar uiteinde over (zie foto verderop). Als ik dit dan langs het voordek vast lijm moet dat laatste stukje sierstrip een beetje naar boven en naar binnen gebogen worden, en daar gaat het fout. Het is zo fragiel dat het breekt. Ik loop hier al maanden tegen aan te hikken maar kom er niet uit. Van Corel extra deeltjes gehad, maar die heb ik ook gebroken. Geïnformeerd om het 3D te laten printen maar dat gaat mij 200 Euro kosten en dat is te gek. Ik kom er maar niet uit
dus als iemand een oplossing weet GRAAG!
Ziet er nog niet uit, maar dat komt goed.
Dit stukje van geperst "ik weet niet wat' bedoel ik dus, Ik verknoei de een na de ander maar krijg het niet voor elkaar!
Ook het achterdek zit erop. Het gaat allemaal langzaam, maar het gaat. Ik zat ook maar naar die binnacle te kijken en ik snap maar niet wat die pijp er bovenop doet.
Nou dit was het weer even. Ik hoop dat iemand goede raad heeft voor die sierstrip naar de boeg toe.
Groet, en blijf gezond!