Bouwverslag H.M.S. Prince 1:61 Constructo

Zo, hoog tijd voor een update want het werk is op een oor na gevild. Ik ben even flink doorgegaan want met de aankoop van de glazen vitrine staat dit ding nu gruwelijk in de weg. Alle ra's zeilen en tuigage zijn aangebracht. Alleen moeten nog de nodige details worden aangebracht als emmers, tonnen, bemanning enz. Ook nog een kleine opfrisser aan het schilderwerk en dan kan ie onder glas. Ik twijfel nog wel om de zogenaamde boelijns aan te brengen als vermeld in Zu Mondfeld
upload_2016-5-1_16-40-29.png

Ik ben dan alleen bang dat het nogal een spaghettiboel wordt op deze schaal. Maar de vlag is in top
IMG_3842 (Large).JPG

IMG_3870 (Large).JPG

De bevestiging van het latijnzeil samen met het kruisbramzeil was nog een heel gedoe. Hier wat afbeeldingen
IMG_3869 (Large).JPG

Het rak van deze zeilen
IMG_3846 (Large).JPG

en de dirk zoals staat vermeld op de afbeelding van het model van Bijelic
IMG_3866 (Large).JPG

Verder nog wat afbeeldingen rond de mastvoeten
IMG_3851 (Large).JPG

IMG_3853 (Large).JPG

IMG_3850 (Large).JPG

IMG_3854 (Large).JPG

Laatst bewerkt:
heel netjes geworden Ron, en ik weet hoe groot en zwaar je vitrinekast is :D
Ja dat is waar Jan, het was flink beuren samen in Duizel. Gelukkig is ie heel thuis gekomen en staat nu leeg en alleen te zijn op het dressoir. Ik heb er een hele mooie voet onder laten maken. Tijd om de boel compleet te maken

De boel compleet maken = de boeilijnen aanbrengen. Die horen er wel op, Ron, zeker met zo een model als deze!

Het heeft weer even geduurd maar hierbij een laatste update. Alle boeilijnen zijn aangebracht en ook de bemanning is "aangekleed" en voldoende op oorlogssterkte. Nog wat finishing touch door meerdere kleuren goud over elkaar aan te brengen en ze is klaar en staat nu te pronken op een speciaal aangeschaft klein dressoir. Ik ben inmiddels al een nieuw project gestart. Topic volgt.
IMG_5886.JPG
IMG_5886.JPG
IMG_5888.JPG
IMG_5889.JPG
IMG_5890.JPG
IMG_5891.JPG
IMG_5892.JPG
IMG_5893.JPG
IMG_5894.JPG

Dit is zeker iets om trots op te zijn.
Hij staat er prachtig bij in die vitrine, en de bemanning maakt het helemaal af.:worship::worship:

Back