Zo, weer even tijd voor een update. Na de geslaagde dag in Barneveld (dank Andy en Dick) was de motivatie om de lat weer hoger te leggen meer dan aanwezig.
Allereerst heb ik een prima manier gevonden om glas in lood ramen te maken. Helaas wel jammer nu de ramen aan de buitenkant al klaar zijn dus ik overdenk het nog de boel daar te slopen en opnieuw aan te brengen. Mijn vrouw bleek nog een oude, soort pettycoatjurk te hebben bewaard. Daaraan zat zwart honingraat nylongaas met mazen van 2 mm. "Als ik dit nu eens in een stukje sealingplastic stop en in het apparaat versmelt?" kwam ze met het idee. Het bleek fantastisch tot één geheel te versmelten en goed te bewerken
Ik heb de achtergrond daarna geverfd met Humbrol metaliek blauw en dit aangebracht. Ik vind het een prima oplossing
De roosters zijn aangebracht. Ik heb ze met de gebruikelijke kleuren van Vallego (prima verf trouwens) bewerkt en daarna met een wash in een airbrush behandeld. Na drogen met een nat doekje in het midden weer het ergste verwijderd te hebben gaf dit dit resultaat. De bijgeleverde lier is 18e eeuws dus wordt nog aangepast.
Ook de hoofdtrap naar het onderliggende dek heb ik voorzien van een mooie leuning
Maar toen kwam het. Voor de binnenrelings langs de verschillende dekken heeft Constructo een te goedkope oplossing verzonnen.
Als je dit vergelijkt met het model van Mile Bijelic is het geen gezicht. Ik heb daarom gekozen om de reling hetzelfde te maken als de buitenreling aan de voorzijde maar dan met mooiere zelfgedraaide pilaren met daartussen (gekochte) ornamenten. Ik kwam er alleen achter dat daardoor het kanon dat dicht bij de reling staat, niet naar achteren of geladen kan worden en klem zit. Even dacht ik om een kleinere karonnade te plaatsen maar die waren er in die tijd (1670) nog niet dus dan maar de bijl erin en moet de poort een slordige 8 mm naar achteraan aan beide zijden maar dat komt goed. We zijn weer even van de straat.
Intussen heeft het bouwvirus in een milde vorm bezit genomen van mijn vrouw. Die is bezig met de Santa Maria...maar wel van papier