Je hebt helemaal gelijk: het draaieind zal zeker ook veel stevigheid bieden, zeker omdat je elke spant afzonderlijk nog eens vastzet met moertjes. Als je de beplanking gelijk op laat gaan (stuur- en bakboord) zullen de krachten redelijk symmetrisch opgevangen worden. Je kunt eventueel nog een of twee extra steunpunten met hoekplaatjes maken in plaats van een balk over de hele lengte, maar of dit nodig is gebleken weet je helaas pas achteraf.
Met wat je in je fotoalbum en verslag laat zien doe je zeker niet onder voor de anderen op het forum, dus ik zou de schutting laten voor wat het is. 't Is overigens ook geen baas-boven-baas competitie. Ik snoep zelf van alle verslagen de trucjes en ervaringen van anderen eruit. Zo kunnen we allemaal wel iets van elkaar leren denk ik.
Met wat je in je fotoalbum en verslag laat zien doe je zeker niet onder voor de anderen op het forum, dus ik zou de schutting laten voor wat het is. 't Is overigens ook geen baas-boven-baas competitie. Ik snoep zelf van alle verslagen de trucjes en ervaringen van anderen eruit. Zo kunnen we allemaal wel iets van elkaar leren denk ik.