Ad Bakker
In Memoriam
Inderdaad was een heel gepuzzel, maar gaandeweg de werkzaamheden werd mij eigenlijk pas duidelijk hoe het moest![]()
Dat is inderdaad zo. Sommige dingen moet je inderdaad goed plannen, met er zijn zaken die je pas goed inzichtelijk krijgt als je het in het echt voor je ziet als je er aan toe bent.
Ik heb dat vaak ook met tekenwerk. Je bent geneigd om alles vergroot uit te tekenen, maar als je aan het maken en monteren van zaken toe bent moet je jezelf dwingen om het ook 1:1 op je beeldscherm te tonen om alles weer in de juiste proporties te zien.
Ik heb nog een correctie op m'n vorige klaagzang over de berghouten. Het blijkt minder erg te zijn dan ik dacht. De berghouten bestaan uit 3 latten van 3x8 mm en 1 lat van 3x5 mm. Die heb ik precies, de 6 latten 3x5 mm die ik mis zijn voor andere zaken, zoals verschansingskappen. Dat is dan wel redelijk op te lossen. Het aardige is ook wel dat de berghout latten donkerder zijn dan de huid beplanking. Dus die springen er wel aardig uit.
Wat ik wel merkte daarnet is dat ze enorm bros zijn. Ik aarzel of dat met nat maken nog goed komt. Ik weet ook niet zeker of dat wel noten is, het heeft een aanzienlijk grovere struktuur en mindr glad oppervlak. Grote kans dat daar toch nieuwe voor aangeschaft gaan worden. Het noten voor de tweede beplanking is wel soepel en heeft een mooi oppervlak.
Groet,
Ad