Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

Ik weet niet precies wat je wilt doen met die tape ,
vaak worden de de panellines in de epoxy plamuur gekrast /gevijlt (met een driehoek vijltje). Dit voor panelen die tegen elkaar liggen.
Voor overlappende worden soms panel lines gemaakt door het "onderliggende paneel" af te plakken , en dan 1 of 2 soms 3 lagen spuitplamuur er langs te spuiten. (niet het hele paneel alleen de rand)
Zo kunnen evt ook bovenop liggende luiken maken .
Die luiken kun je evt ook mbv aluminium tape (oid) maken, door die uit te knippen en erop te plakken. voor het spuiten.

ps de vleugel ziet er netjes uit.

Het is de bedoeling dat ik de tape erop plak en dan met easyfiller er overheen en dan schuren tot de tape en dan de tape verwijderen.
Als ik de lijnen in de G4 ga kerven dan ben ik bang dat mijn glas-structuur zwak gaat worden.

Patrick

Vanavond een compressor gekocht want de spuitplamuur uit de spuitbussen schiet niet echt op.
Nu nog even op zoek naar een goede spuitplamuur,wie heeft er tips?

Patrick

Je kan Dupont 2K high build primer gebruiken
Dat vult als een kogol 2 lagen moet voldoende zijn
wel 24 uur laten uitharden alvorens te schuuren
Heb je ook al goede fervspuiten

Zo gisteren weer wat tijd gespendeerd aan het schuren van mijn vleugel.

full
.
full
.

Zo zie je behoorlijk wat oneffenheden,maar op zich vind ik het niet tegenvallen.

Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Met die bovenkelkspuiten moet het goed komen
Let op 2 bar is ruim voldoende voor een verfspuit
Dus flink reduceren

Zo vandaag de ZG62 op de inloopbok gehad op de club voor een geluidsmeting.
Er werd 79 dba gemeten op 7 meter afstand aan de kant van de uitlaat dus dat viel niet tegen.
Waarschijnlijk zal de ZG iets meer dba maken als deze op de Corsair zit maar ik ga de luchtaanzuiging plaatsen in de romp dus met een beetje mazzel kom ik precies goed uit....

Patrick

Zo zie je behoorlijk wat oneffenheden,maar op zich vind ik het niet tegenvallen.

Heb je wel eens goed naar een echte gekeken? Die is ook niet als een spiegeltje, zelfs niet nieuw af fabriek. Wij willen het vaak te mooi maken ;)

Gaat lekker zo Patrick :thumbsup:

Update..

Vandaag verder gegaan met de montage verbinding vleugel/romp.
Een clublid had voor mij 2 alu bouten gedraaid van M8 en aan de voorkant van de vleugel zit nu een stuk alu rond 10 ipv een houten duvel.
Inmiddels al 2 gaten gemaakt op de plaatsen waar de retracts gemonteerd worden.
De wielkasten moet ik nog uitslijpen.

full

full

Eindelijk staat de Corsair op zijn wielen..

Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

op de plannen staan de buitenste ribben van de ziroli p40. deze kun je kiezen balsa of lite ply. wat nemen jullie hier meestal voor??

groeten Chris

hallo,

op de plannen staan de buitenste ribben van de ziroli p40. deze kun je kiezen balsa of lite ply. wat nemen jullie hier meestal voor??

groeten Chris

Ik heb voor alle onderdelen waar ik kon kiezen tussen balsa of lite ply gekozen voor vliegtuigtriplex(die paar gram meer maakt niet zo veel uit op een warbird van dit formaat)

Patrick

lite ply or balsa, dan zou ik voor Balsa kiezen (misschien een iets zwaardere plank balsa uitzoeken). Zeker voor de ribben die alleen maar vorm moeten geven en verder geen constructie doel hebben.
just my 2 cents

lite ply or balsa, dan zou ik voor Balsa kiezen (misschien een iets zwaardere plank balsa uitzoeken). Zeker voor de ribben die alleen maar vorm moeten geven en verder geen constructie doel hebben.
just my 2 cents

De plaatsen waar bij mijn Corsair aan stond gegeven hard balsa or lite-ply was op de plaatsen waar de buitenste vleugeldelen aan het middenstuk werden gelijmt dus vandaar dat ik heb gekozen de binnenste ribben van triplex te maken.

Patrick

Hard balsa cq liteply of triplex - dat scheelt wel een slok op een borrel.
Ik neem aan dat guru's als Ziroli wel weten wat ze adviseren, ik zou geen (zwaarder) berkentriplex gebruiken.
Als het om de laatste rib (tpv de vleugelverbinding) gaat hooguit een doubler van 0,4/0,6 ply ter bescherming.

Back