Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

Net de G4 erop gedaan,valt heel erg mee,ik zag er een klein beetje tegenop omdat dit mijn eerste kist is die ik ga glassen.
Ik hoor veel verschillende meningen over de volgende stappen,binnen 24 uur schuren anders lukt dit niet meer en wanneer de 2e laag G4 aanbrengen,dit binnen een dag of pas na ...... dagen?

Patrick

Mijn ervaring is eerst een laag G4 zonder glasmat
Dit savons doen
De volgende ochtend met korol 400 schuuren
dan haal je alle onevenheden weg die luchtbellen kunnen veroorzaken
en pas daarna glasmat er op leggen en met een roller in de g4 zetten
Ik gebruik daarvoor de oranje lak rollers
en dan heb je een mooi strak resultaat zonder luchtbellen

Vanavond weer verder gegaan met het glassen van de vleugel en de met de ailerons en de flaps.
full
.
full
.
full
.
full
.

En nog een beetje wat plekken weggewerkt bij de romp met easyfiller zodat ik de romp ook klaar kan maken voor het glassen.
full
.

Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels ook de flaps en ailerons in de glas en g4 gezet.
De vleugel heb ik in de 2E laag G4 gezet,waarschijnlijk ga ik nog 2 dunne lagen aanbrengen.
Hoeveel lagen worden er normaal op gezet bij een 1/5 warbird???

Patrick

Ik zet altijd eerst een laag op zonder glas dan licht schuren met korol 400 en daarna een laag met glasmat dan weer licht schuren
Na die laag ga ik er meteen met een vulprimer overheen
Maar een tweede laag kan geen kwaad

De vleugel heeft inmiddels 3 dunne laagjes G4 en 1 laag 25grams glasmat dus dit lijkt mij wel voldoende.Vanavond nog wat kleine dingetjes doen aan de romp en dan kan de romp ook in de glas en dan kan alles in de primer en dan maar weer aan het schuren.....

Patrick

kan je eigelijk het hoogteroer ook indekken met balsa, je doet dat ook voor de flaps en allerons.

ik zou niet weten waarom da niet kan..iemand hier een antwoord op.

Inmiddels alles klaar met glassen en alles gewogen.
Romp,vleugel,retracts,wielen,motor en cowl en dan kom ik nu uit op 10.4kg.
Ik denk dat ik een totaal gewicht van ca 14KG haalbaar is.
Ik ben alleen benieuwd hoeveel gewicht erbij gaat komen met het spuiten van de 2K lak?

Patrick

Laatst bewerkt:
Inmiddels zit alles in de glasmat icm G4.
De vleugel zit al in de spuitplamuur zodat ik kan gaan beginnen aan een tijdrovende klus,schuren,schuren,schuren en nog eens schuren.....
Nog even gauw een rvs steun gemaakt waar ik mijn vleugel op kan plaatsen.
full
.
full
.
full
.

Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
panel lines

Ik weet niet precies wat je wilt doen met die tape ,
vaak worden de de panellines in de epoxy plamuur gekrast /gevijlt (met een driehoek vijltje). Dit voor panelen die tegen elkaar liggen.
Voor overlappende worden soms panel lines gemaakt door het "onderliggende paneel" af te plakken , en dan 1 of 2 soms 3 lagen spuitplamuur er langs te spuiten. (niet het hele paneel alleen de rand)
Zo kunnen evt ook bovenop liggende luiken maken .
Die luiken kun je evt ook mbv aluminium tape (oid) maken, door die uit te knippen en erop te plakken. voor het spuiten.

ps de vleugel ziet er netjes uit.

Back