Bouwverslag Duyfken (Kolderstok)

@Herby63 Zeker, en nogmaals bedankt voor het duwtje in de goede richting ;) Het Duyfken had anders nog lang op de plank gestaan ben ik bang.
@JanZMC Dank je! De volgende is nog het Statenjacht om af te maken, en ik heb in de kast de Willem Barentsz van Kolderstok nog klaarliggen. Lijkt me ook erg leuk, maar is qua scheepstype wel dichter bij het Duyfken dus misschien ga ik eerst proberen eens een van de meer eenvoudige scratch builds te doen op basis van het mooie boek Dutch Merchant Ships van Hoving en Emke. Maar welke precies? Daar moet ik nog over nadenken. Zal heel wat nieuwe uitdagingen met zich meebrengen sowieso!

De bekajer met hanekam, de geilijn en buikgordingen van het latijnzeil:

WhatsApp Image 2022-10-02 at 19.57.01.jpeg

Een zekering voor het roer aan beide kanten, en de lantaarn:

WhatsApp Image 2022-10-02 at 19.57.01 (1).jpeg

Tot slot nog luikjes voor de kanonspoorten:

WhatsApp Image 2022-10-02 at 19.57.01 (2).jpeg

WhatsApp Image 2022-10-02 at 19.57.02.jpeg

Met vlaggen en wimpels ;)

WhatsApp Image 2022-10-02 at 19.57.02 (2).jpeg

Wat plaatjes van het eindresultaat:

WhatsApp Image 2022-10-02 at 19.57.02 (3).jpeg

WhatsApp Image 2022-10-02 at 19.57.02 (1).jpeg

En tot slot bij hoge uitzondering een foto van de gelukkige bouwer!

WhatsApp Image 2022-10-02 at 19.57.03.jpeg

Bij deze hartelijk dank voor het volgen van dit bouwverslag en ook voor jullie uiterst nuttige suggesties en vriendelijke reacties!

En ook dank aan @*Hans* voor dit mooie bouwpakket en al het werk wat erin heeft gezeten om er zo'n leuke en leerzame bouwervaring van te maken.

Hartelijk dank voor jullie reacties @Herby63 @Jaques @TIMBERWOLF @Stephan Kertész @Mees Ippel @Velasque @Erik B @Pingu57 !

Het Duyfken staat nu een week voltooid op de piano en is echt een blikvanger.

@Velasque Een volgend project zal mogelijk even op zich laten wachten, maar ik heb nog het Statenjacht dat nog niet afgerond is (Bouwverslag Statenjacht (Billing Boats) | ModelbouwForum.nl), in de kast de Willem Barentsz van Kolderstok, en ook plannen voor een scratch build. Ik denk eigenlijk dat het in die volgorde zal gaan gebeuren...

Back